سلامت نیوز : رییس سازمان دامپزشكی كشور گفت: شرایط بهداشتی نامناسب كشورهای همسایه، دامهای كشور ما را تحت تأثیر قرار داده است.
 
دكتر محسن دستور در حاشیه آیین معارفه مدیركل دامپزشكی استان قزوین در گفت وگو با ایرنا افزود: شرایط بهداشتی دامی در كشورهای همسایه ما در مرزهای شرقی و غربی و شمالی، دامهای كشور را تحت تأثیر قرار می دهند لذا نباید اجازه داد تا به صنعت دامپروری كشور آسیب وارد شود.
وی با بیان اینكه ترددهای دام بین كشورها باعث تهدید دامهای كشور از جهت بیماریهای نوپدید، بازپدید و مشترك می شود، خاطر نشان كرد: ما سعی می كنیم كه در چنین شرایطی تولیدات كشور ما كمتر تحت تأثیر قرار گیرد.
این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به باقیمانده های سموم، آلاینده ها، مصرف داروها و فلزات سنگین در مواد غذایی و بویژه مواد پروتئینی اشاره كرد و افزود: یكی از دغدغه های عمده در صنعت دامپروری و بخش كشاورزی، همین موارد محسوب می شوند كه در غالب وظایفی كه این سازمان بر عهده دارد سعی می كنیم مشكلات متعددی متوجه تولیدكنندگان نشود.
وی، یكی از وظایف سازمان دامپزشكی كشور را حفظ سرمایه دامی كشور دانست و گفت: تمام تلاش مسؤولان بهداشتی و دامپزشكی كشور این است كه از بروز بسیاری از بیماریهای واگیردار و مشترك بین انسان و دام جلوگیری كرده تا شاهد رشد و توسعه این بخش باشیم.
رییس سازمان دامپزشكی كشور در ادامه، نقش نظارتی دامپزشكی را عامل مهم بازدارنده شیوع بیماریهای مشترك عنوان كرد و افزود: خوشبختانه با تلاشهای شبانه روزی كارشناسان دامپزشكی كشور، بیماریهای مشترك بین انسان و دام در كشور تحت كنترل درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha