سلامت نیوز : رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت اجرای قانون جامع كنترل و مبارزه ملی با دخانیات، از تغییر پیام‌های بهداشتی روی پاكت‌های سیگار تا نیمه اول امسال و افزایش كیفیت این تصاویر خبر داد.

دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر چهار تصویر بهداشتی جدید برای درج در روی پاكت‌های سیگار در دستور كار قرار دارد و در حال گرفتن مجوز از چاپخانه است.

وی افزود: در مجموع این تصاویر مشخص شده و در اختیار شركت دخانیات قرار داده‌ایم. مجوز این تصویرها را نیز در اختیار داریم. به نظر می‌رسد در نیمه اول امسال چاپ این تصاویر تحقق یابد. این تصاویر همزمان با یكدیگر روی پاكت‌های سیگار درج می‌شوند و در طول دو سال تغییر خواهند كرد.

ندافی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت افزایش كیفیت پیام‌های بهداشتی روی پاكت‌های سیگار گفت: مقداری در بحث چاپ پیام‌های تصویری روی پاكت‌های سیگار نارسایی وجود داشت كه مقرر شد از این پس چاپخانه وزارت ارشاد كیفیت این تصاویر را برای درج روی پاكت‌های سیگار تایید كند.

وی افزود: به این ترتیب از این پس كیفیت تصاویر روی پاكت‌های سیگار بهتر می‌شود و در سری بعدی، پیام‌های روی پاكت‌های سیگار رساتر خواهد بود. هرچند كه تصاویر كنونی پاكت‌های سیگار نیز خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

ندافی درباره برخی اظهارات كه درج پیام‌های بهداشتی روی پاكت‌های سیگار را عامل افزایش قاچاق سیگار عنوان می‌كنند، گفت: از نظر وزارت بهداشت میان تصاویر بهداشتی روی پاكت‌های سیگار و قاچاق سیگار هیچ ارتباطی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha