یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 28980

كارشناسان و متخصصان ایمنی و سلامت همواره به رعایت اصول بهداشتی و ایمنی برای برخورداری از یك زندگی مطلوب‌تر توصیه می‌كنند. اما وقتی فصل تعطیلات و در پی آن سفرهای تفریحی فرا می‌رسد، توجه به این نكات و توصیه‌ای بهداشتی و ایمنی قطعا باید بیشتر و خاص‌تر شود.

سلامت نیوز : كارشناسان و متخصصان ایمنی و سلامت همواره به رعایت اصول بهداشتی و ایمنی برای برخورداری از یك زندگی مطلوب‌تر توصیه می‌كنند. اما وقتی فصل تعطیلات و در پی آن سفرهای تفریحی فرا می‌رسد، توجه به این نكات و توصیه‌ای بهداشتی و ایمنی قطعا باید بیشتر و خاص‌تر شود.

به گزارش ایسنا، در این مقاله كارشناسان 12 نكته بهداشتی را به عنوان هدیه‌ای برای فصل تعطیلات در اختیار شما قرار داده‌اند تا هم در سلامت و ایمنی از سفر و تعطیلات خود لذت ببرید و هم این هدیه كوچك اما با ارزش را برای دوستان و آشنایان خود نیز بفرستید.

سایت مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در یك مقاله آورده است:

1- برای مراقبت از خود در برابر شیوع میكروب‌ها و بیماری‌ها دست‌های خود را مرتب بشویید.

2- بدن خود را با پوشیدن لباس مناسب خشك و گرم نگه دارید.

3- استرس خود را كنترل كرده و سعی كنید در تعطیلات از اضطراب و فشار جلوگیری كنید. می‌توانید در این شرایط از پذیرش تعهد و مسوولیت زیاد از حد پرهیز نمایید.

4- هرگز الكل مصرف نكنید و یا مراقب باشید كه راننده شما از الكل استفاده نكرده باشد.

5- سیگار نكشید و حتی‌المقدور با كسانی كه سیگار می‌كشند ارتباط نداشته باشید تا از دود سیگار آنها در امان بمانید.

6- هنگام رانندگی حتما كمربندهای خود را محكم ببندید، كودكتان را در صندلی كودك و در صندلی پشت خودرو بنشانید و كمربند صندلی كودك را متناسب با قد، وزن و سن او تنظیم كنید.

7- قبل از رفتن به سفر حتما با پزشك معالج خود مشورت كرده و آزمایشات و معاینات لازم را انجام دهید در طول تعطیلات نیز انجام آزمایش ضروری را در زمان تعیین ‌شده، فراموش نكنید.

8- حتما واكسیناسیون‌ لازم را انجام دهید تا شما را در برابر بیماری‌ها مصون نگه داشته و جانتان را نجات دهد.

9- مراقب كودكان خود باشید و از آنها غافل نشوید. اسباب‌بازی‌ها، غذاها، نوشابه‌ها و سایر اشیاء خطرناك را از دسترس آنها دور نگه دارید.

10- اگر نیاز به اجاق و آتش دارید، حتما تمام نكات ایمنی را رعایت كنید و هرگز وسایل آتش‌زا مثل اجاق، شومینه و یا حتی شمع‌ها را بدون مراقبت رها نكنید. همچنین صحت كارآیی آنها را به طور مرتب كنترل كنید.

11- غذای سالم آماده كنید. برای این منظور چند نكته ساده را به خاطر بسپارید. حتما دستهای خود و سطحی را كه روی آن غذا آماده می‌كنید، بشویید. غذا را در دمای مناسب طبخ كنید و از یخچال نیز به طور مناسب استفاده نمایید.

12- حتما تغذیه سالم داشته باشید و تحرك بدنی را فراموش نكنید. مقدار زیادی از سبزیجات و میوه‌ها را كه خوب تمیز و شسته شده‌اند در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف غذاهای شیرین و چرب را تا حد امكان محدود كنید. در هفته حداقل 5/2 ساعت فعالیت بدنی داشته باشید و به كودكان و نوجوانان خود اجازه دهید كه حداقل یك ساعت در روز تحرك داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha