داشتن شریک زندگی خوشبین به معنای داشتن زندگی شاد است، بعلاوه اینکه در سالمندی به سلامت جسمی و روانی شخص نیز کمک می کند.

داشتن یک همسر خوش‌بین از آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می کند

سلامت نیوز: داشتن شریک زندگی خوشبین به معنای داشتن زندگی شاد است، بعلاوه اینکه در سالمندی به سلامت جسمی و روانی شخص نیز کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در واقع داشتن یک شریک خوش بین در طولانی مدت ممکن است به بزرگتر ماندن توانایی های شناختی ما کمک کند.

محققان دانشگاه ایالتی میشیگان در شرق لانسینگ دریافتند که با داشتن یک چشم انداز خوش بینانه، فرد می تواند به سلامت جسمی و روانی طولانی مدت شریک زندگی خود کمک کند.

چنین قدرت خوش بینی ای است که می تواند در کنار گذاشتن خطر ابتلا به مشکلات مختلف بهداشتی مانند کاهش شناختی، زوال عقل و بیماری آلزایمر به شخص کمک کند.

طبق مشاهدات انجام شده بین ازدواج با یک شخص خوش بین و جلوگیری از افول شناختی ارتباط بالقوه وجود دارد.

خوش بینی ها انواع مختلفی از امور سالم را انجام می دهند. آنها از نظر جسمی فعال تر هستند، رژیم های غذایی سالم را حفظ می کنند و از مصرف موارد مضر جلوگیری می کنند.

افراد خوش بین افرادی هستند که فکر می کنند رفتن به ورزشگاه ارزش آن را دارد، بنابراین آنها مرتباً این کار را برای سلامتی خود انجام می دهند. دیگر افراد غالباً از رهبری افراد خوشبین حمایت می کنند و این افراد معمولاً زمان زیادی را با همسر خود می گذرانند.

محققان دریافتند که با نگاه کردن به پیش بینی کننده های بیماری آلزایمر یا اشکال دیگر زوال عقل، بسیاری از موارد حول محور انتخاب سبک زندگی می چرخد.

سلامتی به خطر افتاده در اوایل زندگی، همراه با برخی از عوامل ژنتیکی، از بزرگترین عوامل خطر قابل پیشگیری برای کاهش شناختی است.

بنابراین، اساساً داشتن جسمی سالم تر- به عنوان مثال فعال تر بودن از لحاظ جسمی، داشتن رژیم غذایی سالم، پر تحرک تر بودن، جلوگیری از بیماری های عمده – با کاهش خطر کاهش شناختی همراه است.

در حالی که به نظر می رسد خوش بینی ارثی است، برخی از مطالعات نشان داده اند که افراد قدرت دارند شخصیت خود را با درگیر کردن کارهایی که باعث تغییر آنها می شود تغییر دهند، با فرض اینکه آنها اراده ای برای انجام این کار داشته باشند.

افراد خوشبین می توانند تغییرات بزرگی را در طول زندگی بخصوص بعد از وقایع مهم زندگی تجربه کنند. برخی تحقیقات اولیه وجود دارد که نشان می دهد خوش بینی با مداخلات قابل افزایش است. با این حال، این کار هنوز در مراحل ابتدایی خود است.

پیدا کردن بهترین راه برای ایجاد مداخلات برای افراد همان چیزی است که محققان در مطالعات خود به آن توجه می کنند.

دانشمندان به این جمع بندی رسیده اند که تحقیقات بیشتر به تبدیل خوش بینی به یک مداخله مفید برای بزرگسالانی که مایل به حفظ سلامتی شناختی خوبی هستند، کمک می کند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha