یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 28985

یك فیزیوتراپیست گفت‌: بهترین حالت خواب، خوابیدن به پهلوست و در این هنگام بهتر است بالشی بین دو زانو قرار گیرد تا كمتر به كمر فشار آید

سلامت نیوز : یك فیزیوتراپیست گفت‌: بهترین حالت خواب، خوابیدن به پهلوست و در این هنگام بهتر است بالشی بین دو زانو قرار گیرد تا كمتر به كمر فشار آید.

محمد الهامی در گفت‌وگو با فارس در مورد نحوه خوابیدن صحیح اظهار داشت: سه نوع حالت خوابیدن وجود دارد كه یكی روی شكم خوابیدن، دیگری طاق باز و نوع سوم خوابیدن به پهلو است.

وی افزود: اصولاً خوابیدن روی شكم توصیه نمی‌شود مگر در افرادی كه دچار زخم بستر هستند و مجبورند این‌گونه بخوابند كه بهتر است در این حالت بالشی زیر شكم فرد قرار گیرد تا فشار به گودی كمر فرد را به كمر درد مبتلا نكند.

الهامی تصریح كرد: افرادی كه به پشت می‌خوابند بهتر است بالشی كه زیر سر آنها استفاده می‌شود خیلی بلند نباشد و اگر مشكل زانو درد ندارند توصیه می‌شود بالشی زیر زانوهایشان قرار دهند كه در این صورت گودی كمر هنگام خواب صاف می‌شود و فرد كمتر دچار كمر درد می‌شود.

این فیزیوتراپیست با بیان اینكه بهترین حالت خواب خوابیدن به پهلوست تصریح كرد: در افرادی كه كمردرد دارند و این كمردرد موجب تیركشیدن یكی از پاهای آنها می‌شود بهتر است فرد روی پهلویی بخوابد كه پای سالم بالا قرار گیرد.

وی افزود: در هنگام خوابیدن به پهلو بهتر است بالشی بین دو زانو قرار گیرد تا كمتر به كمر فشار بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha