رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: هنگام مصرف میوه‌هایی مانند هندوانه و خربزه باید كاملاً پوست آنها شسته شود زیرا روی پوست آنها میكروب‌ها وجود دارند و با چاقویی كه زده می‌شود مقداری میكروب وارد میوه می‌شود و رشد می‌كند.

سلامت نیوز : رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: هنگام مصرف میوه‌هایی مانند هندوانه و خربزه باید كاملاً پوست آنها شسته شود زیرا روی پوست آنها میكروب‌ها وجود دارند و با چاقویی كه زده می‌شود مقداری میكروب وارد میوه می‌شود و رشد می‌كند.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه میكروب ای.كلای میكروبی است كه به طور طبیعی در روده وجود دارد، اظهار داشت: این میكروب وقتی از محیط بیرون وارد بدن می‌شود، ایجاد تب، لرز، اسهال و استفراغ می‌كند و می‌تواند مرگ را نیز به دنبال داشته باشد به طوری كه در اروپا در حال حاضر 25 نفر از طریق مصرف سبزی یا میوه‌ آلوده به این میكروب جان باختند.

وی افزود: خوشبختانه در ایران این نوع ویروس خطرناك وجود ندارد ولی باید توجه داشت كه در میوه‌های وارداتی كه به ایران می‌آید این میكروب بررسی شود.

خسرونیا تصریح كرد: خوشبختانه صیفی‌جات از خارج كشور وارد ایران نمی‌شود زیرا در ایران وجود دارد، سیب و گلابی هم كمتر وارد می‌شود. از طرفی باید در نظر داشت سبزی و كاهو آلوده به این میكروب می‌تواند ابتدا به صورت اسهال، تب، ضعف عمومی، بی‌حالی و استفراغ شروع شود و در نهایت بستری در بیمارستان اتفاق افتد و در برخی موارد هم به درمان هم جواب ندهد.

وی گفت: رعایت اصول بهداشتی درباره شست‌و شوی میوه‌ها و سبزیجات به خصوص در فصل تابستان و به خصوص میوه‌ها و سبزیجاتی كه با كود حیوانی و انسانی تغذیه شده‌اند اهمیت دارد زیرا معمولاً به میكروب‌های مختلفی آلوده هستند بنابراین توصیه می‌شود، سبزی‌ها و میوه‌ها را قبل از شستن داخل یخچال نگهداری نكنند زیرا مواد دیگر را آلوده می‌كنند.

رئیس جامعه متخصصان داخلی افزود: هنگام مصرف میوه‌هایی مانند هندوانه و خربزه باید كاملاً پوست آنها را شست و شو و ضدعفونی كنیم چرا كه در پوست هندوانه و خربزه میكروب‌هایی وجود دارند و با چاقویی كه زده می‌شود مقداری میكروب وارد هندوانه می‌شود و با توجه به شیرینی آن و وجود مواد قندی میكروب‌ها به راحتی رشد می‌كنند.

خسرونیا یادآور شد: بهتر است در فصل تابستان برای جلوگیری از اسهال، استفراغ و بیماری‌های وابسته به ای.كلای بهداشت عمومی را بیش از پیش رعایت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha