مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: همچنان بیشترین ظرفیت گشت‌ها و نیروهایمان را در بحث کالاهای سلامت محور مربوط به بیماری کرونا معطوف کرده‌ایم و طبیعتاً هر اتفاقی که در بحث جلوگیری از آسیب به سلامت مردم رقم می‌خورد را پیگیری می‌کنیم.

بیشترین ظرفیت گشت‌های تعزیرات معطوف به بیماری کرونا است

سلامت نیوز:مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: همچنان بیشترین ظرفیت گشت‌ها و نیروهایمان را در بحث کالاهای سلامت محور مربوط به بیماری کرونا معطوف کرده‌ایم و طبیعتاً هر اتفاقی که در بحث جلوگیری از آسیب به سلامت مردم رقم می‌خورد را پیگیری می‌کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدعلی اسفنانی در خصوص نظارت‌های سازمان تعزیرات حکومتی بر بازار اقلام سلامت محور مورد نیاز مردم با توجه به شیوع بیماری جدید کرونا، اظهار کرد: ظرف دو، سه روز گذشته حدود ۳ میلیون عدد ماسک و به همین اندازه مواد ضدعفونی‌کننده از یک انبار کشف شد. همچنین ۵۰۰ هزار عدد هم از انبار دیگری کشف کردیم که  انواع ماسک را احتکار کرده بودند.


وی افزود: علیرغم اینکه دیروز مانوری با عنوان شروع طرح گشت‌های نوروزمان که مربوط به ایام عید و ماه مبارکه رمضان بوده انجام شد ولی بیشترین ظرفیت گشت‌ها و نیروهایمان را در بحث کالاهای سلامت محور مربوط به بیماری امروزه معطوف کرده‌ایم و طبیعتاً هر اتفاقی را که احتمال دهیم در بحث جلوگیری از آسیب به سلامت مردم رقم می‌خورد حتماً پیگیری می کنیم و نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.


مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه داروخانه‌ها ماسک نمی‌فروشند و با توجه به صحبت‌های روز گذشته سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری با خبرنگاران مبنی بر اینکه داروخانه ها با قیمت ۴۱۰ و ۵۱۰ تومان اعلام شده باید این اقلام را عرضه کنند، حال چگونه است آیا داروخانه‌ها باید ماسک عرضه کنند یا نه؟ گفت: این موضوعی است که به اعتقاد من هنوز تکلیف آن مشخص نشده و ما امروز هم پیگیر این قضیه هستیم.


اسفنانی خاطرنشان کرد: بخشنامه‌ای که اعلام شده مربوط به وزارت بهداشت نیست، یعنی وزیر بهداشت این بخشنامه را نداده است بلکه مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت چنین بخشنامه‌ای داده و این مساله خیلی با مقررات قانونی مطابق نیست.


وی اضافه کرد: در موضوع رسیدگی‌هایمان قانون مشخص کرده که قاضی رسیدگی کننده باید تکلیف اقلام مربوط به کالاهای احتکار شده را مشخص کند و قانون صراحتاً گفته که باید عرضه شود.


مدیر کل تعزیرات شهر تهران افزود: ما آنچه که تا الان کشف شده را به دانشگاه‌های علوم پزشکی دادیم تا آنها به طرق منطقی توزیع کنند، امروز هم قرار است که همکارانمان موضوع را بررسی کرده و نتیجه را اعلام کنند.


اسفنانی در مورد اینکه سخنگوی سازمان تعزیرات روز گذشته اعلام کردند که قرار شده این اقلام از طریق خانه‌های بهداشت و سلامت توزیع شود، گفت: ایشان همان بخشنامه را گفتند و من به عنوان کسی که مسئول موضوع رسیدگی به این پرونده‌ها هستم، عرضم این است که این بخشنامه نمی‌تواند برای ما الزام‌آور باشد مگر اینکه از طریق خود قرارگاه سلامت و مبارزه با کرونا این بخشنامه صادر شود که آن هم چون ریاست جمهوری صراحتا اعلام کرده تمام مباحث باید از این طریق مدیریت شود، آن وقت مجبوریم همان را عمل کنیم، ولی در هر حال ما تکلیف قانونی در مورد نحوه توزیع داریم و بخشنامه خلاف قانون نمی‌تواند صادر شود.
وی در پایان با بیان اینکه همچنان گشت‌هایمان در رابطه با عرضه ماسک و اقلام سلامت محور مورد نیاز مردم ادامه دارد، گفت: مردم تخلفات را از طریق سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی به ما اطلاع دهند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha