یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 28993
سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: سرفه، تنگی نفس و سوزش چشم از نخستین علائم عوارض ناشی از ریز گردها در هواست بنابراین به بیماران، زنان باردار توصیه می شود از تردد بی مورد در فضای باز خودداری کنند.

 
 حسن عباسی در گفت و گو با  نظام پرستاری کشور اظهار کرد: کودکان،سالمندان بیماران تنفسی و قلبی –  عروقی، زنان باردار و افرادی با سابقه تشنج از گروههای در معرض خطری به شمار می آیند که باید از تردد بی مورد در فضای آزاد در هنگام آلودگی هوا به ریزگردها خودداری کنند.
 
وی ادامه داد: چنانچه این افراد و سایرین ناگزیر از تردد در سطح شهر هستند باید برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به ریه ها از ماسک ها هر نوع ماسکی حتی کاغذی اما ترجیحاً از نوع مرغوب استفاده کنند.
 
این کارشناس پرستاری افزود: همچنین ورزشکاران بایستی از انجام تمرین های ورزشی در فضای باز و هوای آلوده به گرد و غبار اکیداٌ خودداری کنند و ترجیحاً در فضاهای بسته ورزش کنند.
 
عباسی به هموطنان توصیه کرد که در ایامی از سال که هوای شهر به ریزگردها یا آلاینده های خودروهای شخصی آلوده است مایعات،شیر،سبزی و میوه به فراوانی مصرف کنند و از تردد بی مورد در سطح شهر خودداری کنند.
 
چندی است که آسمان برخی استانهای کشور از جمله تهران غبار آلود است به طوری که معاون فنی -عمرانی استانداری تهران با اشاره به ورود ریزگردها از غرب کشور اعلام كرده که هوای شهر تهران به علت وجود ریزگردها در وضعیت هشدار قرار دارد و استفاده از کولرهای آبی با توجه به رطوبت آب و سنگین کردن ذرات معلق در آن در کاهش اثرات ریزگرد ها موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha