یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 28994
سلامت نیوز : پزشكان دانشگاه ناتینگهام در تلاش برای تولید دارویی هستند كه به مشكلات و ناراحتی‌های آلرژیك ناشی از حساسیت به گربه‌سانان حساسیت دارند و در صورت تماس با این حیوانات دچار حالت‌های شدید آلرژیك مانند عطسه زیاد و یا علائم خطرناك‌تر مثل حملات شدید آسم می‌شوند.

به گزارش  ایسنا، دكتر امید قائم مقامی كه متخصص اصلی در این مطالعه است، می‌گوید: بیشتر روش‌های درمانی برای مقابله با این نوع آلرژی معمولا برای تسكین و كاهش علائم پس از بروز حساسیت است اما ما معتقد هستیم كه وقتی می‌دانیم در زمان تعامل ماده محرك با بدن چه اتفاقی می‌افتد، می‌توانیم زودتر اقدام كرده و با آن مقابله كنیم.

ذرات میكروسكوپی پوست و موی گربه از طریق هوا و تنفس از روی دیوار یا پوشاك وارد بدن می‌شود و وقتی سلولهای ناظر در سیستم ایمنی بدن بعنوان یك تهدید آن را شناسایی می‌كند باعث بروز مشكلاتی می‌شود سپس این سلولها علائم هشدار می‌دهند و سیگنال‌هایی را به سایر سلولهای ایمنی ارسال می‌كنند تا این سلولها حركت كرده و به این تهدیدات خارجی حمله ور شوند در نتیجه این اتفاقات و تعاملات علائم آلرژی بروز می‌كنند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دكتر قائم مقامی درآزمایشات خود پروتئینی را شناسایی كرده است كه گیرنده «مانوز» نامیده می‌شود و درسطح سلولهای دندریتی قرار دارند این گیرنده تمام این پروسه را آغازمی‌كند.

دكتر قائم مقامی تصریح كرد كه این یافته می‌تواند ظرف 5 تا 10 سال آینده به تولید قرصی برای مقابله با این نوع آلرژی و كمك به میلیونها نفر منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha