قائم مقام معاون وزیر بهداشت و رییس كمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: معتادان و مراكز ترك اعتیاد از شربت تریاك اپیوم تینگچر به عنوان یك شیوه درمانی استقبال نكردند.

سلامت نیوز : قائم مقام معاون وزیر بهداشت و رییس كمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: معتادان و مراكز ترك اعتیاد از شربت تریاك اپیوم تینگچر به عنوان یك شیوه درمانی استقبال نكردند.
 
عباسعلی ناصحی در گفت و گو با ایرنا افزود: هرچند شربت تریاك در تمام دانشگاه های علوم پزشكی كشور توزیع شده اما نحوه تجویز و پروتكل درمانی آن موجب شده است تا كمتر از این شربت استقبال شود.
وی اظهار داشت: شربت تریاك بین معتادانی توزیع می شود كه به هروئین، كراك ایرانی ، تریاك و شیره تریاك بصورت تزریقی اعتیاد دارند.
مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اضافه كرد: اینگونه معتادان باید برای دریافت شربت تریاك، روزانه دوبار به كلینیك ها، مراجعه كنند.
ناصحی خاطرنشان كرد: علاوه براین، این شربت دز منزل ندارد به آن معنا كه بیماران باید دارو را در همان كلینیك مصرف كنند و نمی توانند آن را به منزل ببرند.
وی افزود: این مسایل موجب شده است تا معتادان و مراكز ترك اعتیاد، علاقه كمتری به مصرف شربت تریاك داشته باشند.
رییس كمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت یادآور شد: این درحالی است كه معتادان از متادون به عنوان یك داروی اپیوئید -شبه مرفینی- و نگهدارنده برای مهار اعتیاد بیشتر استقبال می كنند چراكه آنان این دارو را به مدت دو ماه، روزانه یكبار و پس از شش ماه ، هفته ای یكبار دریافت می كنند و می توانند آن را در منزل نیز استفاده كنند.
ناصحی با اشاره به اینكه شربت تریاك، اكنون با تعرفه دولتی در اختیار بیماران قرار داده می شود، تاكید كرد: پروتكل درمانی شربت تریاك، یك پروتكل علمی است و نمی توان آن را تغییر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha