یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 29003
سلامت نیوز : دانش آموزان در فصل امتحانات برای افزایش تمرکز ذهن و پیشگیری از سردرد و خستگی روزانه آب فراوان بنوشند.
ربابه شیخ الاسلام متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: کاهش آب بدن موجب تضعیف قدرت حافظه و یادگیری دانش آموزان می شود، به همین دلیل دانش آموزان برای افزایش کارایی ذهن نوشیدن آب فراوان، مصرف سبزیجات و سالاد را در برنامه تغذیه روزانه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه نوشیدن نوشابه های گازدار، چای و قهوه باید در فصل امتحانات کمتر شود گفت: سالاد و سبزی حاوی ریز مغذی هایی هستند که به سلامت و شادابی پوست کمک می کنند و باعث نشاط و سرزندگی در دانش آموزان می شوند.

مظهری با بیان اینکه بتاکاروتن موجود در سبزی ها به قدرت بینایی دانش آموز کمک می کند تصریح کرد: خوردن صبحانه برای دانش آموزان بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: وعده صبحانه نباید از برنامه تغذیه دانش آموزان حذف شود زیرا ممکن است قند خون آنان پایین ‌آمده و در این هنگام وضع عمومی بدن دانش آموزان نامساعد شود.

وی با بیان اینکه مصرف آبمیوه های غیر طبیعی، کیک و شیرینی های بسته بندی شده نیز برای دانش آموزانی که در دوره رشد بسر می برند بی فایده و مضر است گفت: در روزهای امتحانات، دانش آموزان مصرف مواد غذایی دریایی غیر کنسروی مانند میگو و ماهی را افزایش دهند زیرا این مواد به دلیل دارا بودن فسفر زیاد تاثیر مثبتی بر روی حافظه می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از خشکبار و میوه های خشک مانند بادام، گردو، کشمش و انجیر به عنوان مکمل های روزانه توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha