یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 29009
سلامت نیوز :با وجودی كه متخصصان تغذیه همواره به خوردن ماهی بعنوان یك منبع غذایی بسیار مفید توصیه می‌كنند اما نتایج یك بررسی جدید نشان داده است كه ماهی سرخ شده به اندازه چیپس برای سلامت قلب خطرناك و مضر است.

به گزارش ایسنا، این بررسی تایید می‌كند كه مصرف ماهی سرخ كرده و چیپس حتی یك نوبت در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

متخصصان در این مطالعه تایید كردند از سوی دیگر مصرف ماهی پخته و آب پز احتمال ابتلا به این قبیل بیماری‌ها را تا 30 درصد كاهش می‌دهد.

این كارشناسان تغذیه ادعا كرده‌اند كه ماهی سرخ كرده نه تنها خاصیتی ندارد بلكه برعكس احتمال بروز امراض قلبی را تا 50 درصد تشدید می‌كند. در واقع سرخ كردن ماهی تمام خواص مفید آن را از بین می‌برد و آن را به یك خوراكی مضر تبدیل می‌كند.

در این بررسی‌ها، عادات تغذیه‌ای در 84 هزار و 493 زن 50 تا 79 ساله طی یك دوره 8 ساله مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمایشات معلوم كرد افرادی كه در هفته 5 نوبت یا بیشتر از ماهی پخته و آب پز استفاده كردند احتمال حمله قلبی در آنها تا 30 درصد كاهش پیدا می‌كند.

از سوی دیگر، زنانی كه در این مطالعه حتی یك نوبت ماهی سرخ كرده در طول هفته مصرف كردند بیش از 48 درصد در معرض خطر نارسایی و مشكلات قلبی قرار گرفتند. علاوه بر اینها احتمال ابتلا به اضافه وزن و تمایل به مصرف كالری بیشتر در زنانی كه ماهی سرخ كرده خورده بودند، افزایش پیدا كرد.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس چاپ انگلیس، این متخصصان چنین نتیجه گرفتند كه وقتی افراد به طور منظم از ماهی پخته یا آب پز استفاده می‌كنند فعال‌تر هستند تناسب جسمی بهتری دارند و كمتر سیگار می‌كشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha