یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 29019
سلامت نیوز : معاون اول رئیس جمهور با بیان این مطلب که وضعیت امروز سلامت قابل مقایسه با گذشته نیست، رهاسازی بیماران را یک توطئه خواند و گفت: باید ریشه این مسئله مشخص شده و متخلفین را به مردم بشناسانیم.
به گزارش مهر، محمدرضا رحیمی روز یکشنبه در اولین نشست هیئتهای امنای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور گفت: با گسترش مراکز بهداشتی و خدمات درمانی، دانشگاههای علوم پزشکی از پیشرفتهای خوبی برخوردار شده است اما هنوز هم نیاز به تحولات اساسی در این زمینه امری واضح و بدیهی است و از هیئهای امنا درخواست می‌کنیم تا دانشگاههای علوم پزشکی را در سراسر کشور به میدان رقابت تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقیق و پژوهش دانشجویان علوم پزشکی باید راه باز باشد ولی نباید از امکانات موجود سوء استفاده شود و تمامی نتایج تحقیقات، تنها در کشور مورد استفاده قرار گیرد و باید از تمامی بودجه‌های پژوهش مراقبت کرد.

رحیمی ادامه داد: هیئتهای امناء باید به دنبال محصول باشند و اگر هزینه‌ای خرج می‌شود، باید محصول آن هم ایجاد شود چرا که کار بی‌محصول آتش زدن بودجه کشور است و باید از بودجه کل ملت مراقبت شود.

وی اظهار داشت: در رقابت بین دانشگاههای علوم پزشکی باید به کشف داروهای جدید، شیوه‌های نوین درمان و به وجود آمدن محصولات جدید در حوزه سلامت توجه ویژه‌ای شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: بهداشت و درمان دارای دو جنبه اساسی است که یک جنبه مربوط به درمان و جنبه دیگر مربوط به مسایل روحی و روانی و بهداشت اخلاقی است.

رحیمی ادامه داد: بداخلاقیها، امروزه منجر به هجمه‌های وسیعی به نظام سلامت شده است ولی هیئهای امنای دانشگاهها باید با امکانات وسیعی که در دست دارند زمینه‌های پیشرفت را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha