بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین اختلالات خواب است و حدود ۳۰ درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی، بی‌خوابی را تجربه کنند. وقفه تنفسی هنگام خواب«آپنه»یا اختلالات رفتاری هنگام خواب و خواب آلودگی از دیگر موارد شایع طیف گسترده اختلالات خواب است که توجه نکردن و درمان به موقع آن تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد اما افراد به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه برای درمان بی خوابی اقدام کنند.

اختلالی که برای یک بارهم شده تجربه اش می کنید

سلامت نیوز:بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین اختلالات خواب است و حدود ۳۰ درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی، بی‌خوابی را تجربه کنند. وقفه تنفسی هنگام خواب«آپنه»یا اختلالات رفتاری هنگام خواب و خواب آلودگی از دیگر موارد شایع طیف گسترده اختلالات خواب است که توجه نکردن و

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، درمان به موقع آن تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد اما افراد به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه برای درمان بی خوابی اقدام کنند. 

علایم و نشانه های اختلال خواب

در طول روز احساس تحریک پذیری یا خواب آلودگی می کنید؟

هنگام نشستن ، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، در بیدار ماندن مشکل دارید؟

هنگام رانندگی احساس خستگی شدید می کنید؟

در تمرکز مشکل دارید؟

اغلب دیگران به شما می گویند که شما خسته به نظر می رسید؟

واکنش آرام دارید؟در کنترل احساسات خود مشکل دارید؟

احساس می کنید تقریباً هر روز باید چرت بزنید؟

برای ادامه کار خود به نوشیدنی های کافئین دار احتیاج دارید؟

اگر به طور مرتب هر یک از علایم یادشده  را تجربه می کنید، ممکن است با یک اختلال خواب روبه رو باشید. هرچه بیشتر به سوالات بالا جواب «بله» دهید، احتمال این که اختلال خواب داشته باشید بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha