یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
 سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد، 75 درصد پزشكان عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور دو شغله هستند.
 
حسن امامی رضوی  در گفت و گو با ایرنا به ممنوعیت فعالیت پزشكان بخش دولتی در بخش خصوصی اشاره كرد و افزود: این موضوع كه در قانون برنامه پنجم توسعه به آن تاكید فراوانی شده به زودی اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای جدید وزارت بهداشت، فقط 25 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور به صورت تمام وقت در یك مركز پزشكی وابسته به وزارت بهداشت فعالیت می كنند.
به گفته امامی رضوی، به دلیل اینكه در مراكز پزشكی بخش دولتی در آمد كمتری وجود دارد، 75درصد اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشكی، وقت بیشتری را در مراكز پزشكی بخش خصوصی گذرانده و به فعالیت در بخش دولتی كمتر می پردازند.
معاون وزیر بهداشت تصریح كرد، این مساله باعث می شود تا پزشك مربوطه دقت عمل كمتری برای بیماری كه نیاز به جراحی و درمان در بخش دولتی دارد، داشته باشد.
امامی رضوی با تاكید بر اینكه در مراكز پزشكی بخش دولتی، علاوه بر كارهای تحقیقاتی و پژوهشی، باید درمان بیماران نیز با جدیت انجام شود، گفت: این وزارتخانه پزشكان توانمندی را برای انجام فعالیت های پژوهشی و رسیدگی به درمان بیماران در مراكز پزشكی بخش دولتی نیازمند است.
وی افزود: این وزارتخانه حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بتواند توقعات پزشكانی كه به صورت تمام وقت در بخش دولتی فعالیت می كنند، برآورده كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha