یك متخصص روان‌شناسی بالینی گفت: صدمات روان‌شناختی و جسمانی ناشی از نگرانی و ناامیدی بیش از اندازه از كرونا ویروس جدی است، در حالی كه این بیماری با گذر زمان پایدار نمی‌ماند. احمدترابی درخصوص كروناویروس و اضطراب ناشی از آلوده شدن به این ویروس و اضطراب بیماری عنوان كرد:

صدمات روانی ترس بیش از حد از كرونا را جدی بگیرید

سلامت نیوز:یك متخصص روان‌شناسی بالینی گفت: صدمات روان‌شناختی و جسمانی ناشی از نگرانی و ناامیدی بیش از اندازه از كرونا ویروس جدی است، در حالی كه این بیماری با گذر زمان پایدار نمی‌ماند. احمدترابی درخصوص كروناویروس و اضطراب ناشی از آلوده شدن به این ویروس و اضطراب بیماری عنوان كرد:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،این گرایش به تخمین بیش ازحد طول دوره بیماری و پایدار ماندن پیامدهای منفی از یك مصیبت یا آسیب را سوگیری پایداری می‌نامند و یكی از فراگیرترین خطاهای شناختی انسان‌هاست. وی تصریح كرد: این تحریف و خطای ذهنی انسان‌ها در دوران بیماری‌های فراگیر بیشتر دیده می‌شود.

به دنبال این باور نامعقول سا‌ل‌ها زمان خواهد برد كه عوارض بیماری كرونا از بین برود یا ازجامعه پاك شود. وی افزود: این امر تجربه هیجانات منفی مانند ترس، نگرانی، غم، خشم و به تبع آن رفتارهای ایمنی‌بخش افراطی مانند استفاده افراطی از ماسك،مراجعه مكرر به پزشك و بیمارستان‌ها و فاجعه‌آمیزكردن علائم جسمانی یا آنفلوآنزا (سرماخوردگی) و انتساب آن به كرونا ویروس را به همراه خواهد داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha