با مثبت اندیشی به جای تمرکز بر مشکلات و نقاط منفی فرصت‌هایی را پیش روی خود خواهید دید که شما را به نتایج بهتری سوق خواهد داد.

8 تمرین ساده برای مثبت اندیشی در شرایط سخت

سلامت نیوز: با مثبت اندیشی به جای تمرکز بر مشکلات و نقاط منفی فرصت‌هایی را پیش روی خود خواهید دید که شما را به نتایج بهتری سوق خواهد داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، دلایل زیادی برای مثبت اندیشی وجود داردٰ، اول از همه این که مثبت اندیشی میزان استرس را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود شما احساس آرامش بیشتری داشته باشید، در نتیجه شب‌ها خواب بهتری را تجربه کرده و در طول روز از آرامش روحی بیشتری برخوردار باشید.

چرا باید مثبت اندیش و خوشبین باشیم؟
1. افراد مثبت اندیش سریع‌تر با استرس کنار می‌آیند
مثبت اندیشان اگر در یک موقعیت ناخوشایند قرار بگیرند بیشترین تمرکزشان روی این است که هر چه سریع‌تر خود را از این موقعیت خارج کنند. در واقع آن‌ها چون عادت ندارند روی افکار منفی خود تمرکز کنند کمتر در معرض استرس قرار می‌گیرند.

2. سالم‌تر هستند
طی تحقیقات انجام شده افرادی که افکار مثبت دارند از سلامت جسمی و عمر طولانی‌ با کیفیت‌تری برخوردار هستند. احساسات و افکار منفی به سرعت شروع به آسیب رساندن اعضای بدن می‌کنند، استرس و افکار افسرده مشکلات جسمی فراوانی را به وجود می‌آورند که عبارتند از مشکلات خواب، گرفتگی ماهیچه‌ها، مشکلات قلبی عروقی، دیابت و ...

3. با دیگران روابط بهتری دارند
افراد مثبت اندیش در اولین برخورد احساس خوبی به طرف مقابل خود القا می‌کنند و بیشتر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند، به همین علت معمولاً دوستان زیادی دارند و در زندگی اجتماعی خود فعال‌تر هستند و راحت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

4. تمرکز بیشتری دارند
آن‌ها از روبرو شدن با مشکلات نمی‌ترسند و تمرکزشان بیشتر روی حل مشکلات است در نتیجه در شرایط دشوار بهترین تصمیم ها را می‌گیرند.

5. اعتماد به نفس بالایی دارند
تفکر مثبت منجر به اعتماد به نفس بیشتر می‌شود. مثبت اندیشی باعث می‌شود تا هرگز نخواهید جای کس دیگری باشید و یاد می‌گیرید که خودتان را دوست داشته باشید و همیشه خودتان باشید!

6. در زندگی موفق‌تر هستند
افراد مثبت اندیش روی شکست و ناکامی تمرکز نمی‌کنند و فرصت بیشتری به خود می‌دهند. آن‌ها دائما برای یادگیری تلاش می‌کنند و به همین دلیل در تمامی مراحل زندگی موفق‌تر هستند.

7. زندگی شادتری دارند
افراد خوشبین معمولاً زندگی شاد و پُرباری دارند، در واقع با مثبت اندیشی اتفاقات مثبت بیشتری را به سمت زندگی خود جذب می‌کنند. بنابراین بر مشکلات خود متمرکز نشوید، خوش‌بین باشید تا زندگی شادی در انتظارتان باشد.

چند تمرین ساده برای مثبت اندیشی:
1. ذهن خود را بازسازی کنید
اگر سالهاست که روی نقاط منفی تمرکز کرده‌اید نگران نباشید هنوز هم امید هست، شما با تمرکز روی نقاط مثبت می‌توانید ذهنیت خود را تغییر دهید. نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ خیلی ساده است کافیست به افکار خود توجه بیشتری داشته باشید، می‌دانم ساده نیست و مغز انسان ناخودآگاه روی نتایج منفی متمرکز است. با دانستن اینکه تفکر منفی می‌تواند شما را از دستیابی به موفقیت‌ها باز دارد تلاشتان را بیشتر کنید که به دنبال نکات مثبت باشید نه منفی! مثلاً هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید به دنبال 3 نکته مثبت در زندگی روزانه خود باشید و از آن‌ها برای ایجاد انگیزه و توانمندسازی ذهن خود استفاده کنید.

2. از افکار منفی فاصله بگیرید
زمانی‌که احساس کردید مضطرب هستید افکار خود را به سمت نتایج مثبت سوق دهید. اجازه ندهید در افکار منفی غرق شوید، از آنها فاصله بگیرید به جای آن روی افکار مثبت تمرکز کنید و نتایج مثبت بیشتری را پیش بینی کنید. ذهنتان را وادار به مثبت اندیشی کنید به زودی خواهید دید که به صورت کاملاً خودکار ذهنتان مثبت اندیش شده است.

3. با دیگران مهربان باشید
با خوب بودن با دیگران خوشبختی خود را تضمین می‌کنید. سعی کنید احساسات دیگران را بشناسید و با آن‌ها به مهربانی رفتار کنید. مهربانی درحق دیگران شما را از ذهنیت منفی باز می‌دارد. با ابراز احساسات مثبت، تفکرات منفی به مثبت سوق داده خواهد شد.

4. بر زمان حال متمرکز شوید
بیشتر تفکرات منفی ناشی از تخیلات اغراق آمیز از یک خاطره آزاردهنده یا اتفاق بدی است که در گذشته رخ داده است. گذشته تاریکی را که داشته‌اید فراموش کنید. در عوض، مثبت بودن را در زندگی روزمره خود جای دهید. نگرشی را که حتی 5 دقیقه پیش داشتید فراموش کنید و تمرکزتان روی لحظه‌ای باشد که در آن زندگی می‌کنید.

5. به افکار منفی بی‌اعتنایی کنید
ما روزانه بین 60/000 تا 70/000 فکرهای مختلفی می‌کنیم که اکثر آنها منفی، سمی و مخرب هستند و اگر همه آن‌ها را جدی گرفته و مورد توجه قرار دهیم به زودی روانمان را تخریب خواهیم کرد. با علم بر اینکه ما مدیر کنترل افکارمان هستیم از ورود و تخریب افکار منفی به ذهنتان جلوگیری کنید.

اجازه ندهید در افکار منفی غرق شوید، از آنها فاصله بگیرید به جای آن روی افکار مثبت تمرکز کنید و نتایج مثبت بیشتری را پیش بینی کنید.

6. از مشکلات زندگی درس بگیرید
هر اتفاقی که در زندگی برای ما می افتد با خود درسی به همراه دارد. اگر تصمیم دارید کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده و زندگی مثبت‌ و خوش بینانه داشته باشید عاقلانه است که از هر اتفاقی که برایتان می افتد درس بگیرید و دید مثبتی نسبت به تمام وقایع داشته باشید.

7. قدردان باشید
یکی از عالی‌ترین راه‌ها برای ایجاد تفکر مثبت ابراز قدردانی از هر چه که برایتان اتفاق می افتد و در اطرافتان می‌گذرد است. زمانی‌که شادی حاصل از سپاس گزاری را بچشید دیگر هرگز راضی نخواهید شد که زمان و انرژی خود را با افکار استرس زا و دردناک هدر دهید.

8. ورزش کنید
افرادی که به صورت روزانه و مرتب ورزش می‌کنند احساس مثبت‌تری نسبت به بقیه افراد دارند. ورزش با تقویت ذهن کمک می‌کند تا جلوی ورود افکار منفی را گرفته و نکات مثبت را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha