سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: عدالت در درمان و بهداشت فقط با استقرار نظام ارجاع و پزشك خانواده میسر می شود.
 
به گزارش ایرنا مرضیه وحید دستجردی  در نخستین نشست هیات امنای دانشگاه های علوم پزشكی كه در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد، افزود: برخی كشورهای همسایه ایران در چند سال گذشته طرح پزشك خانواده را به اجرا گذاشتند اما متاسفانه این طرح هنوز در ایران به صورت كامل اجرا نشده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته این طرح 500 هزار نفر ازجمعیت شهری كشور را زیر پوشش قراد داد و امسال در نظر داریم 12تا 14میلیون نفر از جمعیت شهری كشور را زیر پوشش این طرح قرار دهیم.
وزیر بهداشت خاطر نشان كرد، برای اجرای این طرح، سازمان های بیمه گر و وزارتخانه متولی این سازمان ها، باید اعتبارات لازم را اختصاص دهد.
وی با اشاره به حادثه رها سازی بیماران در بیایان گفت: دست اندركاران نظام سلامت دغدغه ای جز كاهش رنج و درد ناشی از بیماری ندارند اما ما این تهمت ها را به جان می خریم و از آن به عنوان فرصتی برای ارایه خدمات بیشتر استفاده می كنیم.
وزیر بهداشت در ادامه به تشریح عملكرد وزارت بهداشت پرداخت و اظهار داشت: دو هزار خانه روستایی در یك سال گذشته دركشور ساخته شده و امسال جشن تكمیل خانه های روستایی كشور و شبكه اورژانس پیش بیمارستانی كشور را برگزار می كنیم.
دستجردی افزود: اكنون حدود چهار هزار تخت بیمارستانی در كشور وجود دارد و ایجاد 48 هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال مطالعه و ساخت است.
وزیر بهداشت گفت: دانش آموختگان رشته های علوم پزشكی تنها دانش آموختگان دانشگاه های كشور هستند كه پس از فراغت از تحصیل، فورا به مناطق محروم كشور اعزام می شوند و هیچ نیازی به گذراندن آموزش برای كسب مهارت ندارند.
دستجردی، تجمیع بخش های درمان و آموزش در وزارت بهداشت را یكی از ویژگی های مهم این وزارتخانه برشمرد و گفت: این تجمیع موجب شده است كه آموزش های علوم پزشكی كشور بر اساس نیازهای بومی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha