یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
 سلامت نیوز : مسوول دبیرخانه كنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد، مراكز فروش سیگار در سراسر كشور با مجوز این وزارتخانه و وزارت بازرگانی مشخص می شود.
 
خدیجه محصلی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینكه بر اساس قانون جامع كنترل دخانیات، باید این برنامه پنج سال پیش اجرایی می شد، افزود: ناهماهنگی سازمان های مربوطه در این زمینه، باعث به تعویق افتادن تعیین مراكز مجاز و رسمی فروش سیگار شد.
وی اظهار داشت: براساس شیوه نامه ساماندهی عرضه مواد دخانی، مراكز رسمی عرضه سیگار در سطح خرده فروشی و عمده فروشی با هماهنگی وزارتخانه های بهداشت و بازرگانی مشخص می شود.
محصلی توضیح داد، این مراكز كه شامل سوپرماركت ها و خواربارفروشی ها است باید از مراكز آموزشی و فرهنگی و زیارتی فاصله داشته باشند.
عرضه سیگارهایی با تصاویر هشدار دهنده تولید داخل و وارداتی و همچنین ممنوعیت فروش سیگار به افراد زیر 18 سال از جمله شرایط دیگر این مراكز اعلام شده است.
محصلی با بیان اینكه در این مراكز، سیگار نباید در معرض دید عموم قرار گیرد، اظهار داشت: نخ فروشی سیگار نیز از سوی این مراكز ممنوع است.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح كرد، بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت به این مراكز به صورت مكرر سركشی كرده و بر موارد یاد شده نظارت دقیق خواهند داشت.
به گفته محصلی، مردم نیز می توانند در صورت مشاهده رعایت نكردن این موارد از سوی سوپرماركت ها و خواربارفروشی ها، مراتب را به سامانه 09678 گزارش دهند.
وی با بیان اینكه 10 میلیون نفر سیگاری در كشور زندگی می كنند، خاطرنشان كرد، افزایش آمار مصرف كنندگان سیگار به ویژه در میان قشر نوجوان كشور (زیر 15 سال )، نگران كننده است به همین دلیل ساماندهی عرضه مواد دخانی به زودی اجرایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha