چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 290266

سردرد؛ بیماری شایع و متداولی است که روزانه افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند و با گذشت چند ساعت و معمولا با خوردن قرص های مسکن بر طرف می‌شود، اما اگر این سردرد ها طولانی، شدید و بین بازده زمانی 2 تا 72 ساعت ادامه دار باشد میگرن است که در مواقعی با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به نور‌ و صدا همراه است.

بهترین مواد غذایی برای مبتلایان به میگرن

سلامت نیوز:سردرد؛ بیماری شایع و متداولی است که روزانه افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند و با گذشت چند ساعت و معمولا با خوردن قرص های مسکن بر طرف می‌شود، اما اگر این سردرد ها طولانی، شدید و بین بازده زمانی 2 تا 72 ساعت ادامه دار باشد میگرن است که در مواقعی با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به نور‌ و صدا همراه است.

 

نوع میگرن خود را بشناسیم

به گزارش سلامت نیو به نقل از روزنامه خراسان ،میگرن همراه با از دست دادن بینایی، برای مدت زمانی کمتر از یک ساعت “میگرن چشمی” است که بر اثر اختلالات مغز و اعصاب به‌ وجود می‌آید و در صورت درمان نشدن، آثار خود را روی چشم نمایان می‌سازد.حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از پشت سر گذاشتن یک روز پر از تنش و اضطراب دچار سردرد های شدیدی می‌شوید که حتی با خوردن مسکن هم تمامی ندارد. این نوع «میگرن عصبی» است.

به عقیده دانشمندان در زمان استرس ممکن است سطح برخی از هورمون ها بالا و پایین برود که این تغییرات باعث شروع میگرن می شود.معمولا افراد در ماه ممکن است یک یا دوبار سردرد بگیرند اما افرادی که در ماه بیش از 15 بار سردرد می‌شوند دچار « میگرن مزمن”  هستند، در واقع فرد دچار سردرد های روزانه و همیشگی می شود که با علایم شدید میگرن همراه است. 

فرار یا درمان؟

حالتی را تصور کنید که درد وحشتناک میگرن به سراغ شما آمده است و به دنبال خوردن انواع مسکن ها برای فرار از این درد هستید، اقدامات زیر در جلوگیری از شروع و شدت این بیماری موثر است.

 چه کارهایی انجام دهیم؟

زمان بندی مشخص برای انجام فعالیت های روزمره مثل: ساعت خواب، بیداری و غذا خوردن. قراردادن تمرینات ورزشی سبک و مناسبی چون یوگا در برنامه روزانه.ترک سیگار و به حداقل رساندن مصرف کافئین.استفاده نکردن از ساعت های متمادی از یک رنگ نور( آفتابی،مهتابی) به خصوص در ساعات مطالعه.کاهش خوردن غذاهای فست فودی و نخوردن ادویه هایی مانند فلفل و پودر‌کاری.تزریق بوتاکس یکی از بهترین درمان های سردرد میگرنی است. 

 چه چیزهایی بخوریم؟

انجیر حاوی پتاسیم است که به کاهش التهاب و رفع سردرد کمک می‌کند.ماهی سالمون سرشار از امگا 3 و مانع از جمع شدن پلاکت هاست که این فرایند مسئول سردرد های مکرر است.ریبوفلاوین، بخشی از ویتامین B در مقابل میگرن موثر است که در  ماست به مقدار زیاد وجود دارد .

خوردن میوه ها و سبزیجاتی چون خیار، هندوانه، هویج، کرفس، کاهو که حجم آب زیادی در آن ها وجود دارد توصیه می‌شود .استفاده از دارچین و زنجبیل به صورت های مختلفی در غذا یا دمنوش های ترکیبی افزون بر خاصیت های گوناگون در کاهش سردرد نیز موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha