عزتیان گفت: تا جایی که امکان دارد دما را در بالاترین درجه برای شست و شو تنظیم کنید. به طور معمول دمای مناسب برای شستشوی لباس‌های سفید ۶۰تا ۹۰ درجه و برای لباس‌های رنگی ۳۰ تا ۴۰ درجه است.

لباس‌ها را در بالاترین درجه دمای آب ضدعفونی کنید/ سرکه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی

سلامت نیوز:عزتیان گفت: تا جایی که امکان دارد دما را در بالاترین درجه برای شست و شو تنظیم کنید. به طور معمول دمای مناسب برای شستشوی لباس‌های سفید ۶۰تا ۹۰ درجه و برای لباس‌های رنگی ۳۰ تا ۴۰ درجه است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ یکی از لوازم زندگی که تأثیر فراوانی بر سلامت افراد دارد لباس‌ها هستند. بدن ما به طور مداوم در تماس با لباس‌هاست و با این لباس‌ها در محیط‌های مختلفی که برخی از آن‌ها ممکن است بسیار آلوده باشند، حاضر می‌شویم. اگر لباس ما آلوده به ویروسی باشد هنگام غذا خوردن به آسانی این ویروس وارد بدن می‌شود. در رابطه با شست و شوی لباس صحبت های فراوانی می‌شود که برخی ممکن است صحت علمی نداشته باشند. 
در این رابطه با یک کارشناس بهداشت سلامت خانواده به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.


فرامرز عزتیان در پاسخ به این سوال که لباس‌ها را چگونه می‌توانیم در منزل ضدعفونی کنیم؟ گفت: بهترین مایع شوینده که از قدیم برای شست و شوی لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد همان سفیدکننده یا وایتکس بود که هم اکنون نیز از آن استفاده می‌شود.


او ادامه داد: البته نگرانی‌هایی در خصوص رنگ‌بری این مایع سفیدکننده برای لباس ها وجود دارد ولی تولیدات جدیدی که با عنوان ضدعفونی کننده عرضه می‌شوند خاصیت رنگ‌بری ندارند.


عزتیان با اشاره به اینکه تا جایی که امکان دارد دما را در بالاترین درجه برای شست و شو تنظیم کنید، بیان کرد: به طور معمول دمای مناسب برای شستشوی لباس‌های سفید ۶۰تا ۹۰ درجه و برای لباس‌های رنگی ۳۰ تا ۴۰ درجه است.


این کارشناس در پاسخ به این سوال که افراد بسیاری مایل به استفاده از وایتکس برای لباس‌های خود نیستند؟ گفت: ضدعفونی کردن لباس با محلول هیدروژن پراکسید و بوراکس نیز توصیه می‌شود که می‌توانند با ترکیب یک فنجان بوراکس و چهار فنجان آب اکسیژنه از آن استفاده کنند. البته این محلول برای لباس‌های تیره توصیه نمی‌شود.


او در پاسخ به این سوال آیا ضدعفونی کردن لباس به این شکل می‌تواند تمام آلودگی‌ها را از سطح لباس پاک کند یا خیر؟ عنوان کرد: بله، تنها خیساندن لباس در محلول رقیق شده مایع ضدعفونی کننده کافی است. برای لباس‌های معمولی ۱۵دقیقه و برای لباس‌های آلوده مانند لباس فرد بیمار ۳۰ دقیقه خیساندن در این محلول کافی است. 
عزتیان سلامت خانواده با بیان اینکه از سرکه نیز به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی می‌توان استفاده کرد، گفت: از دیگر روش‌های ضدعفونی کردن لباس استفاده از سرکه است. در نظافت و ضدعفونی کردن لباس استفاده از سرکه بسیار موثر است.سرکه بهترین ماده برای ضدعفونی کردن لباس‌ها است و تفاوت چندانی با روش استفاده از مایع ضدعفونی کننده ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha