متخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی درباره مفید یا غیر مفید بودن اسپند و عنبرنسارا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پرداخت.

آیا دود اسپند برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مفید است؟

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی درباره مفید یا غیر مفید بودن اسپند و عنبرنسارا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،شروین شکوهی متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا اسپند و عنبرنسارا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا مفید است یا خیر؟ گفت: واقعا این موضوع صحت ندارد و اسپند دود کردن و آتش زدن عنبرنسارا فقط به ضرر مردم است و باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای آن‌ها می‌شود.


شکوهی در ادامه گفت: ویروس کرونا در هوا باقی نمی‌ماند که بخواهیم با اسپند دود کردن آن را از بین ببریم بلکه این ویروس سنگین است و روی سطوح و زمین می‌افتد و داخل هوا معلق نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه گفت: این ویروس از افراد مبتلا در فاصله یک متری منتقل می‌شود، ولی وقتی از یک متر بگذرد این ویروس روی زمین و سطوح می‌افتد و بیشتر از آن در هوا باقی نمی‌ماند که بخواهیم هوا را ضد عفونی کنیم.


شکوهی گفت: اصل موضوع ضد عفونی سطوح است که سطوح باید به خوبی ضد عفونی شوند. شیوع استفاده از این کار‌ها نتیجه اقدامات افراد سود جو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha