مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه برای بی‌خطرسازی پسماندهای کرونا از روش اتوکلاو استفاده می‌شود که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است، از ارسال بخشنامه‌ای به ادارات کل استانی در این باره خبر داد .

بخشنامه‌ محیط زیست به استان‌ها درباره «پسماندهای کرونا»

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه برای بی‌خطرسازی پسماندهای کرونا از روش اتوکلاو استفاده می‌شود که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است، از ارسال بخشنامه‌ای به ادارات کل استانی در این باره خبر داد .


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،حسن پسندیده  ضمن اشاره به اینکه جلسات ویژه‌ای برای مدیریت پسماندهای مراکز درمانی و بهداشتی به ویژه بیمارستان‌هایی که بیماران مشکوک به کرونا به آن‌ها مراجعه می‌کنند، برگزار شده است، اظهار کرد: در مرحله اول قرار است کسانی که اقدام به جمع‌آوری و انتقال این گونه پسماندها می‌کنند آموزش‌های لازم در این زمینه را ببینند.


مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه بیشتر بیمارستان‌های ما مجهز به سیستم‌های بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی هستند، تصریح کرد: از این رو بیمارستان‌های ما با استفاده از روش‌هایی مانند اتوکلاو می‌توانند پسماندهای ویروس کرونا را بی‌خطر کنند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی نیز استفاده از همین روش‌ها برای از بین بردن ویروس کرونا در پسماندهای عفونی موثر است البته برای این اقدام باید دقت بیشتری روی مواردی مانند دما، فشار و زمان انجام شود تا بی‌خطرسازی به درستی صورت گیرد.


پسندیده با بیان اینکه شهرداری تهران نیروهای جمع‌آوری پسماندهای عفونی خود را آموزش داده و خودروهای اختصاصی برای انتقال این گونه پسماندها در نظر گرفته است، گفت: این اتفاق می‌تواند در سایر نقاط آلوده به ویروس کرونا نیز رخ دهد همچنین ضدعفونی کردن خودروهای انتقال پسماندهای عفونیبیمارستانی بسیار مهم است.


وی افزود: از سوی دیگر دفع پسماندهای آلوده به ویروس کرونا نیز باید با نظارت بیشتری صورت گیرد. این گونه پسماندها را می‌توان با آهک و مواد گندزدا و با روش‌های بهداشتی دفع کرد.


مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با اشاره به اینکه ناظر اولیه بر مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستانی وزارت بهداشت است، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بخشنامه‌ای را به ادارات کل استانی ارسال کرده و از آن‌ها خواسته است تا در کنار وزارت بهداشت بر جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و دفع پسماندهای آلوده به ویروس کرونا نظارت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha