چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

شورای پول و اعتبار مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند ۹۸و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.

سررسید اقساط وام‌ های بانکی 3 ماه عقب افتاد

سلامت نیوز: شورای پول و اعتبار مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند ۹۸و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، طی روزهای اخیر و باتوجه به کاهش فعالیت های اقتصادی در پی شیوع کرونا ویروس در کشور، عبدالناصر همتی از مدیران بانک ها خواست که در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات بانکی، مراعات مشتریان را بکنند.

بعد از آن رسماً بانک مرکزی از دستور ویژه جلسه فردای شورای پول و اعتبار خبر داد و اعلام کرد بناست روز سه شنبه این شورا درباره نحوه مساعدت بانک ها به صاحبان کسب‌وکارهایی که به‌خاطر شیوع کرونا دچار کاهش درآمد و مشکلات مالی شده‌اند، تصمیم گیری کند.

همزمان، علی ربیعی در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه دولت ستادی را در این باره تشکیل داده تا موضوع را بررسی و راهکارهایی را ارائه دهند، اظهار داشت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد.

شورای پول و اعتبار عصر امروز سه شنبه با اکثریت اعضاء تشکیل و در نهایت مصوب شد که سررسید اقساط تسهیلات بانکی 3 ماه به تأخیر بیفتد؛ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص اعلام کرد: " درجلسه عصر امروز 98/12/13 شورای پول واعتبار تصمیمات مهمی برای حمایت از صاحبان کسب وکارها، خصوصاً فعالیت‌ها و حرفه‌های خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می‌شود (نظیر: هتل‌ها، رستوران‌ها، بخشی از حمل ونقل و ...) اتخاذ کرد.

به این صورت که اقساط تسهیلات آنها و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند 98و فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.

کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند براساس مصادیق اعلامی دولت، ودرخواست مشتری، مساعدت لازم را به عمل آورند. بالطبع بانک مرکزی نیز در کنار مدیران محترم بانکها خواهد بود و درصورت نیاز به حمایت مالی، پشتیبانی لازم را از آنها به عمل خواهد آورد. به امید خلاصی هر چه زودتر ملت بزرگ ایران از این ویروس، و عادی شدن فعالیتهای اقتصادی کشور".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha