سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن پوست و مو ایران گفت: بسیاری از افرادی كه در داروخانه‌ها به عنوان مشاور زیبایی فعالیت می‌كنند، صلاحیت چنین كاری را ندارند و در حقیقت آنها فروشنده و نماینده شركت‌های تولیدكننده محصولات هستند.

به گزارش فارس ، پروانه ساكت در نشست خبری یازدهمین كنگره انجمن پوست و مو ایران كه امروز در محل این انجمن برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای كنونی زیبایی به صورت علم در آمده است.

وی گفت: در گذشته تخصص زیبایی پوست مطرح نبود اما امروزه فارغ‌التحصیلان پوست و مو، تخصص زیبایی پوست و تزریق بوتاكس را نیز فرا می‌گیرند به طوری كه امروزه روش‌های جراحی پوست ساده و برای بیمار كم هزینه و بدون دردسر است.

عضو هیئت مدیره انجمن پوست و مو ایران ادامه داد: توصیه می‌شود انجام جراحی‌های زیبایی پوست توسط متخصصان پوست صورت گیرد چرا كه آنها به ساختار پوست و عوارض جراحی آشنا هستند و تا جایی كه می‌توانند عوارض جراحی را نیز درمان كنند.

ساكت همچنین به لكه‌های پوستی اشاره كرد و گفت: آفتاب مهمترین عامل ایجاد لكه‌های پوستی است، از این رو توصیه می‌شود از 2 سالگی برای كودكان از كرم ضد آفتاب استفاده شود چرا كه آفتاب موجب به وجود آمدن لكه بر روی صورت می‌شود و به راحتی از بین نمی‌رود و باید از لیزر برای از بین بردن آنها استفاده كرد.

وی افزود: لكه‌های ناشی از حاملگی نیز بیشتر به دلیل آفتاب است البته ژنتیك، بیماری‌هایی نظیر تیروئید و بعضی از داروها در بروز لكه‌های پوستی مؤثر هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن پوست و مو ایران درباره كاربرد دستگاه «میكرودرم» بیان داشت: با استفاده از این دستگاه پوست، شفاف‌سازی می‌شود ضمن اینكه با استفاده از این دستگاه زخم‌ و سوختگی‌ها ترمیم و به بافت‌های دیگر بدن شبیه‌سازی می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: بسیاری از افرادی كه در داروخانه‌ها به عنوان مشاور زیبایی فعالیت می‌كنند، صلاحیت چنین كاری را ندارند زیرا آنها فروشنده و نماینده شركت‌های تولیدكننده محصولات هستند؛ بی توجهی به این مسئله موجب بروز عوارض پوستی در افراد می‌شود بنابراین توصیه می‌شود افراد با گرفتن مشاوره از متخصص پوست و مو اقدام به تهیه محصولات پوستی كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha