چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 290305

ستاد استانی مبارزه با کرونا در مازندران برای کاهش ضریب احتمال شیوع این بیماری محدودیت‌های جدیدی وضع کرد که از جمله آن ممنوعیت چادرخوابی برای مسافران و گردشگران است.

چادرخوابی در مازندران ممنوع شد

سلامت نیوز:ستاد استانی مبارزه با کرونا در مازندران برای کاهش ضریب احتمال شیوع این بیماری محدودیت‌های جدیدی وضع کرد که از جمله آن ممنوعیت چادرخوابی برای مسافران و گردشگران است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا مازندران به عنوان یکی از استان های درگیر با ویروس کووید-۱۹ یا همان ویروس کرونا که از حدود ۲ هفته پیش به این استان رسید، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی زیادی را به اجرا گذاشته است که از جمله آن تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی ، بازارهای محلی ، رویدادهای فرهنگی ، سالن های برگزاری مراسم و حتی دیدارهای مردمی بود.


همچنین تمامی مجموعه های اقامتی و تفریحی گردشگری از پذیرش مسافران منع شدند ، ساعات کار اداری نیز به مدت ۲ ساعت کاهش یافت ، اجاره دادن هرگونه مکان به مسافران و گردشگران ممنوع شد و سرانجام محدودیت های جدیدی وضع شده است تا از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری شود.
بر اساس تازه ترین تصمیم ستاد مبارزه با بیماری کرونا مازندران ، برپایی هرگونه چادر از سوی گردشگران در استان ممنوع شد و هیچ مسافری اجازه برپایی کمپ یا چادر در مناطق شهری و روستایی استان را ندارد.


این تصمیم برای جلوگیری از اقامت احتمالی مسافران و گردشگرانی اتخاذ شده است که با وجود اعلام رسمی عدم آمادگی استان برای پذیرش مسافر و گردشگر در نوروز ۹۹ همچنان برنامه ریزی کرده و بار سفر بسته اند تا علاوه بر سلامتی خود و خانواده اشان ، سلامتی شهروندان مازندرانی را هم به خطر بیندازند.


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا ویروس گفت: سعی کردیم تا با سیاست های محدود کننده از جمله اجرای طرح تب سنجی به مقابله با این بیماری برویم که خوشبختانه نتایج خوبی نیز داشت.
وی اظهار داشت : بر اساس آمار در هفته اخیر شاهد کاهش در تعداد مسافران ورودی به مازندران هستیم و برای پیروزی کامل در این راه، مردم باید همکاری کامل داشته باشند.


استاندار مازندران با اشاره به این که هتل ها و واحدهای اقامتی را برای مسافران ممنوع اعلام کردیم و خانه های مسافر هم در اختیار آنان قرار نمی گیرد، گفت: نصب چادر برای استقرار مسافران را نیز در جلسه امروز ممنوع کرده ایم و مسافران باید آگاه باشند که برای سلامتی خودشان و مردم مازندران از سفر به استان پرهیز کنند.
حسین زادگان با بیان اینکه زیرساخت های استان در شرایط غیرعادی و بحرانی برای سرویس دهی کافی نیست و مسافران باید به این مساله توجه کنند، عنوان کرد: تخت های بیمارستان و مشکلات دارو و درمان امکان پاسخگویی برای این شرایط را از ما سلب می کند.


نماینده عالی دولت در مازندران به موضوع قرنطینه استان هم اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه ما درخواست بستن ورودی های استان و قرنطینه را درخواست کردیم ، اما این موضوع باید در سطح ملی تصمیم گیری شود لیکن در جلسه ملی مقرر شد که این کار فعلا در استان ها و کشور صورت نگیرد.
استاندار مازندران افزود : برای اجرای مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در همراهی کامل قرار دارند ، اما اگر احساس کنیم که این اقدامات بازدارنده نیست، تصمیمات محدودکننده و جدیدی به تناسب شرایط اتخاذ خواهیم نمود.


تسهیل در بدهی‌های مالی
حسین زادگان با بیان این که در ستاد ملی برای رعایت حال مردم و واحدهای تولیدی، تصمیماتی اتخاذ شده است، گفت : در استان نیز تصمیم گرفتیم تا برای کسانی که در بازپرداخت اقساط و قبوض خود دچار مشکلاتی در این شرایط ویژه هستند، مدارا صورت گیرد لیکن کسانی که دارای تمکن کافی و درآمدهای ثابت هستند در راستای پیشبرد امور باید همراهی کنند.


وی با اشاره به این که باید مثل دوران جنگ در کنار هم و با هم باشیم، افزود: دولت همه امکاناتش را بسیج کرده و مردم نیز کاملا همراه هستند.
استاندار مازندران گفت: بر اساس آخرین رصدها؛ مردم مازندران بسیار خوب در این شرایط همراهی کرده اند و کمتر در اجتماعات و بازار حضور می یابند، اجتماعات محدودتر شده و خوش بین هستیم که از متوسط استان های دیگر زودتر بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.


حسین زادگان در خصوص مشکل کمبود اقلام بهداشتی با افزایش تقاضا و محدودیت عرضه اشاره کرد و گفت : بخشی از این اقلام توسط وزارت صنعت تامین می شود لیکن توصیه می کنیم افرادی که نزدن ماسک مشکلی برای آن ها ایجاد نمی کند و درگیر بیماری خاصی نیستند، فعلا از استفاده ماسک خودداری کنند.
استاندار مازندران با بیان این که برای حل اقلام بهداشتی برنامه های در حال اجرا است ، افزود: امیدواریم در روزهای پیش رو تا حدودی محدودیت اقلام بهداشتی برطرف شودکه این مسئله نیازمند همراهی مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha