گرچه در دوران شیوع یک بیماری مسری مانند ویروس کرونا توصیه‌های اکیدی در مورد اجتناب از سفرهای غیرضروری می‌شود، ولی در صورت پیش‌آمدن یک سفر کاری ضروری، با رعایت برخی نکات می‌توان محیط ایمنی را برای خود و سایرین فراهم کرد.

چگونه می‌توان در هواپیما از شر کرونا در امان ماند

سلامت نیوز: گرچه در دوران شیوع یک بیماری مسری مانند ویروس کرونا توصیه‌های اکیدی در مورد اجتناب از سفرهای غیرضروری می‌شود، ولی در صورت پیش‌آمدن یک سفر کاری ضروری، با رعایت برخی نکات می‌توان محیط ایمنی را برای خود و سایرین فراهم کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اجتناب از سفر و رفت‌ و آمدهای غیر ضروری اولین اصل در مواجهه با ویروس کرونا و بیماری‌های واگیر است. ولی گاهی به دلایل مختلف نمی‌توان از سفر اجتناب کرد، به عنوان مثال ممکن است مناطقی نیازمند کمک پزشکان و متخصصان باشند، بنابراین با رعایت برخی نکات می‌توان از گسترش ویروس جلوگیری کرد.شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند در شرایط بحران مانند آنچه در شیوع کرونا اتفاق افتاده، مابین پروازها، کابین مسافران و خلبان و تمام تجهیزات اعم از ظروف، سطوح، دستگیره‌ها و سرویس‌های بهداشتی را ضدعفونی کنند؛ ولی وظایفی نیز به عهده مسافران است. در ادامه به نکاتی اشاره شده است که در صورت سفرهای هوایی و در محیط هواپیما باید مدنظر گرفته شود.


دستان خود را تمیز و ضدعفونی نگه دارید و از تماس دست با صورت خودداری کنید

ویروس کرونا درون مخاط از جمله بزاق و آب بینی وجود دارد. از طرفی راه ورود این ویروس به بدن نیاز از طریق دهان، بینی و چشم است. بنابراین پس از شستن مداوم دستان طبق پروتکل‌های پیشنهادشده از طرف سازمان جهانی بهداشت و ضد عفونی کردن دست‌ها، از لمس سطوح اعم از چمدان‌ها و کیف، گوش، دستگیره‌ها، صندلی‌ها و موارد مشابه جدا خودداری کنید. در صورت لزوم سریع دستان خود را شسته و ضدعفونی کنید. بر اساس مطالعات ویروس‌هایی مانند کرونا و سارس تا ۹ روز روی سطوح فلزی، شیشه و پلاستیک ماندگاری دارند.از لمس صورت و چشم خودداری کنید. شستن حداقل ۲۰ ثانیه دست با آب و صابون را در فواصل زمانی نزدیک فراموش نکنید.


در صورت امکان صندلی نزدیک پنجره را رزرو کنید

مطالعات محققان دانشگاه اموری در آمریکا نشان می‌دهد صندلی‌های کنار پنجره امن‌ترین مکان هستند و کمترین ارتباط را با سایر مسافران و خدمه دارند.


سعی کنید در طول پرواز حرکت نکنید

تا جایی که می‌توانید سعی کنید در طول پرواز حرکت نکنید و به سرویس بهداشتی نروید.
بدن خود را هیدراته نگه داریدسعی کنید در تمام طول سفر آب کافی بنوشید تا بدن کم‌آب نشود.


آنچه مربوط به شماست را ضدعفونی کنید

به محض ورود به هواپیما، آنچه مربوط به شماست از قبیل صندلی، کمربند، سینی،‌ تکیه‌گاه، صفحه نمایش، جیب عقب صندلی، ریموت، محل استراحت سرو بازو را با الکل یا محلول ضدعفونی تمیز کرده و پس از پایان کار پنبه یا دستمال مرطوب را درون کیسه گذاشته و گره بزنید.


شیر و دستگیره‌های سرویس بهداشتی را با دستمال باز و بسته کنید

یادتان باشد حتما شیر و دستگیره‌های سرویس بهداشتی را در مکان‌های عمومی همیشه نه فقط در شیوع بیماری،  با دستمال باز و بسته کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha