سلامت نیوز : یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی، استفاده از آنتی بیوتیکها را در درمان آلرژی بی تاثیر دانست و گفت: زمینه های ژنتیکی و ارثی عامل مهم بروز آلرژی به شمار می رود.
به گزارش مهر، دکتر فرحزاد جباری با اشاره به اینکه داروهای آنتی بیوتیک برای درمان بیماریهای میکروبی و ویروسی مورد استفاده قرار می گیرند، اظهار داشت: این در حالی است که میکروبها و ویروسها هیچ نقشی در بروز آلرژیها ندارند.

وی گفت: در برخی آلرژیها امکان ایجاد التهاب وجود دارد که به دنبال آسیب مخاط، میکروبها و ویروسها نفوذ کرده و باعث بروز علایم عفونی می‌شوند که در این صورت برای بهبود نیاز به آنتی بیوتیک است.

رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: عطسه مکرر، آبریزش شدید از بینی، خارش یا آبریزش از چشمها، خارش گلو و گوش و کام، از دست دادن قدرت تمرکز حواس، احساس ناراحتی و بیماری عمومی از نشانه های بروز آلرژی است.

وی با عنوان این مطلب که زمینه های ژنتیکی و ارثی عامل مهم بروز آلرژی به شمار می رود، گفت: قرار گرفتن فرد در محیطهای آلرژی زا از جمله باغ و گلستانها و استفاده از غذاهای محرک می تواند نشانه های آلرژی را افزایش دهد.

جباری با اشاره به اینکه بروز آلرژی در فصل بهار و تابستان شایع تر است افزود: مهمترین عوامل بروز آلرژیهای تنفسی گرده گیاهان، ‌درختان، علفهای هرز و گلها هستند که مشخصا در بهار و تابستان پراکندگی بیشتری دارند.

وی در خصوص استفاده از داروها برای این نوع آلرژی گفت: در صورت تشدید آلرژی، فرد می‌تواند با تجویز پزشک از داروهای مناسب مانند اسپریهای بینی و آنتی هیستامینها استفاده کند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی افزود: در موارد شدیدتر امکان تجویز واکسن این آلرژی‌ها توسط پزشک که به صورت واکسن وجود دارد که این واکسن به صورت خوراکی و تزریقی در بازار موجود است.

وی ادامه داد: استفاده از این نوع داروها آلرژی را به صورت کامل برطرف نکرده و تنها شدت علایم را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha