کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی استان‌های کشور طی روز‌های آینده پرداخت.

جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود/ شنبه، بارش باران در ۱۱ استان

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی استان‌های کشور طی روز‌های آینده پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی ، درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز پنج شنبه بارش برف و باران در نوار شمالی کشور ادامه دارد و در برخی از نقاط جنوب نیز بارش باران همراه با رعد و برق را خواهیم داشت طی این روز مناطقی از غرب و شمال غرب و شمال شرق نیز بارش پراکنده را دارند.


گودرزی در ادامه بیان کرد: از اواخر وقت جمعه ۱۶ اسفند سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که این سامانه طی روز شنبه سبب بارش باران، در نواحی جنوبی همراه با رعدوبرق و در مناطق مرتفع با بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، قزوین، لرستان، مرکزی، شمال چهار محال بختیاری، ایلام و شمال شرق خوزستان خواهد شد.


این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: فعالیت این سامانه طی روز یک شنبه در استان‌های کرمان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و ارتفاعات تهران، قزوین و البرز منجر به بارش باران و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.


وی بیان کرد: فعالیت این سامانه منجر به لغزندگی جاده ای، در جاده‌های کوهستانی مناطق سردسیر کولاک برف، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی، احتیاط در تردد بین شهری به ویژه محور‌های کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه می‌شود.


گودرزی در ادامه گفت: این سامانه همچنین منجر به وزش باد شدید و گرد و خاک طی روز یکشبنه در ایلام و خوزستان می‌شود و همچنین منجر به کاهش دید و افت کیفیت هوا و احتمال خسارت به تاسیسات شهری می‌شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای تهران امروز و فردا جمعه صاف تا کمی ابری خواهد بود و روند تدریجی افزایش دما ادامه دارد و از روز شنبه به دلیل پایداری جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه روند تدریجی افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha