دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 290443

یک متخصص قلب و عروق گفت: فشار پایین ۷ همراه با بی حالی می‌تواند از علائم ابتلا به کرونا باشد.

فشار زیر ۷ همراه با بی حالی از علائم کرونا است؟

سلامت نیوز:یک متخصص قلب و عروق گفت: فشار پایین ۷ همراه با بی حالی می‌تواند از علائم ابتلا به کرونا باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید امیری پویا متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی ، درباره این سوال که آیا فشار پایین یا زیر ۷ همراه با بی حالی از علائم کروناست یا خیر، گفت: تمامی این عوامل می‌توانند از علائم کرونا یا هر عفونت ویروسی دیگری باشد.


او افزود: فردی که فشار زیر ۷ همراه با بی حالی دارد باید به اورژانس مراجعه کند، ولی اگر کسی به کرونا مبتلا باشد در صورت داشتن علائم خفیف بستری نمی‌شود.

این متخصص قلب و عروق اظهار کرد: اگر بیمار تب بالای ۳۸ درجه، تنگی نفس شدید، خستگی و ضعف خیلی زیاد به خصوص مشکل ایمنی مثل مصرف کورتون یا پیوند کلیه و عضو‌های دیگر همچنین بیماری‌های ریوی، قلبی جدی نداشت حتی درصورت بروز این علائم بهترین کار ماندن در خانه و استراحت است و در صورت بدتر شدن وضعیت بایستی به بیمارستان مراجعه کند.

امیری پویا در پایان گفت: شماره‌هایی مانند ۴۰۳۰ برای سوالات مردم در خصوص کرونا و مراجعه آن‌ها به بیمارستان پاسخگوی افراد است. البته سایتی هم به نام test.corona.ir وجود دارد که با مراجعه به آن و پر کردن سوالات می‌توان از مراجعه کردن یا نکردن به بیمارستان مطمئن شد.
قابل ذکر است؛ ‌می‌توان با رعایت مواردی چند از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کرد. گوشه‌ای از این مراقبت‌ها عبارت‌اند از اینکه:
۱- محیط استراحت معتدل و مرطوب باشد.
۲- بدن را معتدل نگه‌داشته و از سرما و گرمای شدید پرهیز کنیم.
۳- برای جلوگیری از خشک شدن بدن غذا‌هایی نظیر؛ آش آلو، آش کدو، خورشت به و ... مصرف کنیم.
۴- مجاری تنفسی را پاک و تمیز نگه‌داشته و تنفسی کامل و صحیح داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha