دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 290455

شیرین بیان گیاهی است که در مناطق معتدل رشد می‌کند. این گیاه دارای خواص درمانی از جمله آثار ضد التهابی و ضد آلرژیک است. ماده مؤثر موجود در ریشه گیاه شیرین بیان، گلیسریزیک اسید است که با بالا رفتن سن گیاه افزایش می یابد.

کاربرد شیرین بیان برای درمان حساسیت

سلامت نیوز:شیرین بیان گیاهی است  که در مناطق معتدل رشد می‌کند. این گیاه دارای خواص درمانی از جمله آثار ضد التهابی و ضد آلرژیک است. ماده مؤثر موجود در ریشه گیاه شیرین بیان، گلیسریزیک اسید است که با بالا رفتن سن گیاه افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در بررسی های انجام شده بیماران با علایم آلرژیک چشمی مانند اشک ریزش، خارش و قرمزی تحت درمان با اسید گلیسریزیک قرار گرفتند.نتیجه این بررسی نشان داد که این ماده دارای خاصیت ضد التهاب و ضد حساسیت و به میزان فراوانی در درمان علایم حساسیت چشمی مؤثر و عوارض جانبی خاصی نیز برای این درمان گزارش نشده است.

بر اساس نتایج مطالعات، اسید گلیسریزیک در درمان یا کاهش علایم رینیت آلرژیک حدا قل به اندازه اسپری‌های تجویزی (مثل بکلومتازون) مؤثر است که با توجه به ساختار گیاهی آن و عوارض کمتر و در دسترس بودن، استفاده از این دارو در درمان رینیت آلرژیک می تواند مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha