دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 290479

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از تعطیلی میدان دام شهرستان خمین در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

خرد کردن مرغ در مراکز عرضه مرغ ممنوع است

سلامت نیوز: محسن شانقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا باید اقدامات پیشگیرانه در زمینه تولید و عرضه محصولات خام دامی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی به دامداران و مرغداران در مورد راه‌های پیشگیری این بیماری و تاکید بر بهداشت فردی از برنامه‌های جدی در این زمینه محسوب می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ضدعفونی خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی، ضدعفونی روزانه کشتارگاه‌ها با همکاری شهرداری و همچنین آموزش پرسنل کشتارگاه‌های دام و طیور با همکاری مرکز بهداشت در دست انجام است.
شانقی با اشاره به اهمیت استفاده از تجهیزات بهداشتی در کشتارگاه‌ها، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی، گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا میدان دام خمین که به طور متوسط روزانه ۵۰۰-۴۰۰ نفر برای خرید و فروش دام تجمع می‌کردند، تعطیل شد.
وی ادامه داد: نصب اطلاعیه‌های بهداشتی، تشدید نظارت‌ها با ۳۰ اکیپ در سطح استان از جمله اقدامات دامپزشکی در راستای مقابله با این بیماری به شمار می‌رود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در تلاش هستیم خرد کردن مرغ در مراکز عرضه از طریق ستاد مبارزه با کرونا ممنوع شود چراکه احتمال شیوع ویروس در اینگونه اقدامات بالاست اما مراکز ویژه این کار با امکانات، مسئول فنی و ناظر شرایط متفاوتی دارند.
شانقی ضمن اشاره به نظارت ویژه بر عرضه گوشت و مرغ شب عید، عنوان کرد: تمام مراکز تولید، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی موظف شدند تا ملزومات رعایت بهداشت فردی را برای پرسنل تامین کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد: فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه و با دستکش این محصولات را شست‌‌وشو کرده و همچنین از قربانی کردن در معابر و منازل جدا خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اهمیت همراهی مردم در مقابله با کرونا بیان کرد: افرادی که حیوان زنده در منازل نگهداری می‌کنند، تماس با این حیوانات را باید به حداقل رسانده و در صورت تماس دست‌های خود را بشویند.
شانقی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در زمینه عرضه محصولات خام دامی در استان، مراتب را به شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha