رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: کمبود ماسک در سطح استان به حدی است که حتی نیاز کادر درمانی و پرستاری نیز تامین نمی شود.

کمبود ماسک حتی برای کادر درمانی استان مرکزی/نیاز روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در استان

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: کمبود ماسک در سطح استان به حدی است که حتی نیاز کادر درمانی و پرستاری نیز تامین نمی شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سیدمحمد جمالیان امروز دوشنبه ۱۹ اسفندماه  اظهار کرد: بخشی از توان و انرژی خود را برای تامین نیاز استان به ماسک و اقلام بهداشتی هزینه می‌کنیم و در تلاش هستیم تا هیچ کمبودی در استان وجود نداشته باشد.


وی بیان کرد: در حال حاضر الکل و موادضدعفونی کننده به میزان لازم در شهرهای مختلف استان وجود دارد و پیگیری حوزه سلامت برای تامین نیاز مردم به ماسک تشدید یافته و امیدواریم ظرف چند روز آینده این مشکل برطرف شود.


دکتر جمالیان نیاز روزانه استان مرکزی به ماسک را افزون بر ۱۰۰ هزار عدد اعلام کرد و افزود: شرایط بیماری کرونا مردم را در وضعیتی قرار داده است که به بزرگترین مصرف کننده ماسک تبدیل شده‌اند.


وی تصریح کرد: مهمترین دغدغه و اولویت ما حفظ سلامت پرسنل درمانی برای ارائه خدمات به بیماران در کنار مردم است و امیدواریم با افزایش ظرفیت تولید ماسک و اقلام بهداشتی که از مهمترین مطالبات مردم و حوزه سلامت است روند توزیع و دسترسی جامعه به ماسک و لوازم حفاظتی در مقابل بیماری‌های واگیردار تسهیل یابد.


دکتر جمالیان مهمترین مطالبه علوم پزشکی استان مرکزی را در شرایط کنونی تامین ماسک مورد نیاز دانست و افزود: با هماهنگی از طریق وزیر بهداشت و قول هایی که داده شده است امیدواریم بزودی این نیاز توسط شرکت‌های دارویی تامین شود.


وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در استان عادی نیست و تامین نیازهای بهداشتی بویژه ماسک در این استان ضرورت دوچندان دارد.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha