دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 29051
سلامت نیوز :فوق تخصص بیماری های اعصاب كودكان گفت:شرح حال،مهمترین گام تشخیصی است كه با سوالات هدفدار می توان گام مهمی در جهت تشخیص های افتراقی سردرد برداشت.
دكتر غلامرضا زمانی فوق تخصص بیماری های اعصاب كودكان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:سردرد از مشكلات شایع در طب كودكان است كه آثار آن بر روی توان یادگیری، خاطرات،شخصیت،فعالیت های اجتماعی و تحصیلی او به ایتولوژی شدت و دفعات حمله بستگی دارد.

وی افزود:در بسیاری موارد،علت مراجعه والدین به پزشك پیش از آن كه به منظور تخفیف سردرد باشد،جهت كسب اطمینان از آن است كه عامل خطرناكی فرزندشان را تهدید نمی كند؛لذا افتراق بین موارد دردناكی و خطرناك از نكات مهم در رویكرد به این بیماران است.

زمانی ادامه داد:در مواردی كه سردرد با حملات راجعه شدید و غیر معمول همراه باشد،ارزیابی دقیق بیمار و مسائل ارگانیك از جمله ضایعات درون جمجمه ضروری است كه در این حوزه مجمع بین المللی سردرد HLS،سردردها را براساس حاد یا مزمن بودن به پنج گروه حاد،مزمن پیشرونده،مزمن غیرپیشرونده حاد،راجعه و مختلط تقسیم بندی می كند.

وی تصریح كرد:شرح حال،مهمترین گام تشخیصی است و پس از اخذ شرح حال،معاینه عصبی گام بعدی در ارزیابی بالینی است كه براین اساس درصورت نیاز آزمایش های بالینی درخواست می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha