سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: آنچه كه درباره تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراكز درمانی عنوان می‌شود واقعیت است و لازم است بیمه‌ها در پرداخت‌هایشان بر اساس قانون عمل كنند.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حدود 50 درصد درآمدهای دانشگاه‌های علوم پزشكی و بیمارستان‌ها وابسته به پرداخت‌های ناشی از بیمه است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بیمه‌ها این هزینه‌ها را به موقع پرداخت نكنند، هزینه‌های بیمارستانی مانند خرید تجهیزات، پرداخت كارانه و اضافه كاری‌های پرسنل، ملزومات پزشكان، دارو و ... با مشكل مواجه می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: آنچه كه دانشگاه‌های علوم پزشكی و بیمارستان‌ها می‌خواهند آن است كه در پرداخت مطالبات‌شان بر اساس قانون عمل شود. به عنوان مثال روز گذشته نامه‌ای از رییس دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال و بختیاری دریافت كردم كه در آن عنوان شده تا پایان سال گذشته 5/8 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارند. این در حالیست كه استان چهارمحال و بختیاری چندان بزرگ نیست و بیمارستان‌های زیادی هم ندارد.

وحید دستجردی در پایان گفت: بر اساس قانون، بیمه‌ها باید60 درصد مطالبات بیمارستان‌ها را طی دو هفته و مابقی را طی سه ماه پرداخت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha