سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 290533

پژوهشگران براساس مشاهدات خود رعایت نکات زیر را درباره ویروس کرونا و بارداری توصیه می‌کنند: لازم است مشاوره سلامت، غربالگری و فرایندهای مراقبت از خانم‌های باردار تقویت شود.خانم‌های باردار باید به طور منظم معاینه شوند و از لباس محافظ استفاده کنند.

توصیه‌هایی برای خانم‌های باردار

سلامت نیوز:پژوهشگران براساس مشاهدات خود رعایت نکات زیر را درباره ویروس کرونا و بارداری توصیه می‌کنند: لازم است مشاوره سلامت، غربالگری و فرایندهای مراقبت از خانم‌های باردار تقویت شود.خانم‌های باردار باید به طور منظم معاینه شوند و از لباس محافظ استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،نوزادان تازه متولد شده از مادران مبتلا یا مشکوک به ابتلا به عفونت کووید ـ ۱۹ باید حداقل ۱۴ روز در بخش اختصاصی قرنطینه شوند و درباره نحوه تغذیه با شیر مادر تصمیم گیری شود.نوزادان مادران مبتلا تا زمانی که مادر مشکوک به عفونت کووید ـ ۱۹ است، نباید با مادر تماس نزدیک داشته باشند. 

مادران مبتلا به کرونا ویروس می‌توانند به فرزندشان شیر بدهند؟

تمام مادرانی که در ناحیه‌های شیوع کرونا و در معرض خطر این ویروس زندگی می‌کنند و علایم تب، سرفه یا مشکل تنفسی دارند، باید به سرعت به پزشک مراجعه و دستورات پزشک را به دقت رعایت کنند و با توجه به مزایای شیردهی و نقش مهم شیر مادر در انتقال دیگر ویروس‌های دستگاه تنفسی با مشورت پزشک خود تصمیم گیری کنند که آیا کودکشان را شیر بدهند یا خیر؟

 اگر قرار بر این شد که کودکشان را شیر دهند، باید هنگام شیردهی ماسک بزنند، دست‌هایشان را قبل و بعد از تماس با نوزاد بشویند و سطوح آلوده را تمیز و ضدعفونی کنند حتی می توان در شرایطی که مادر به شدت بیمار است، ضمن رعایت توصیه‌های پیشگیرانه شیر را از سینه مادر گرفت و با فنجان یا قاشق تمیز به نوزاد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha