دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 29054
 سلامت نیوز : رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: در گرمازدگی شدید ضعف عمومی بسیار زیاد است و با مصرف مایعات كاهش پیدا نمی‌كند، در این صورت فرد باید به پزشك مراجعه كند تا سرم به او تزریق شود.

ایرج خسرونیا در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: وقتی درجه حرارت محیط از 35 درجه بیشتر می‌شود، بدن در تقابل با این دما عرق می‌كند.

وی گفت: عرق، پتاسیم، سدیم و الكترولیت‌ها را از بدن خارج می‌كند، درجه حرارت بدن بالا می‌رود و خون به سطح بدن می‌رسد همچنین خونی كه به قلب و كلیه‌ها می‌رسد، كمتر می‌شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود: گرمازدگی موجب ضعف عمومی و تپش قلب در افراد می‌شود. برای پیشگیری از گرمازدگی می‌توان از لباس‌های روشن استفاده كرد همچنین بهتر است افراد كلاه و شیشه آب خنك به همراه داشته باشند.

خسرونیا اضافه كرد: افرادی مانند كشاورزان و كارگران ساختمانی كه در زیر نور مستقیم آفتاب هستند، به محض اینكه احساس گرما كردند، باید دست از كار بكشند یا در یك جای خنك قرار گیرند.

وی اظهار داشت: در گرمازدگی شدید ضعف عمومی بسیار زیاد است و با مصرف مایعات كاهش پیدا نمی‌كند، در این صورت فرد باید به پزشك مراجعه كند تا سرم به او تزریق شود.
انتهای پیام/ش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha