سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های ریوی گفت: آلودگی هوا به شکل پدیده ریزگردها که هم اکنون در کرمانشاه شاهد آن هستیم منجر به ابتلای افراد به بیماری‌های ریوی از جمله برونشیت و ذات‌الریه می‌شود.

دکتر علی معینی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: گرد وغبار موجود در هوا باعث تورم در سطح راهها و کیسه‌های هوایی شده و در نهایت می‌تواند به بیماریهای ریوی و در راس آنها برونشیت و ذات‌الریه منجر شود.

وی در ادامه افزود: تماس‌های طولانی با آلاینده‌های جوی باعث التهاب در راه‌های هوایی و ایجاد بیماری برونشیت و عفونت در کیسه‌های هوایی مانند ذات‌الریه می‌شود که این دو بیماری می‌توانند خطرناک باشند.

وی گفت: در برونشت بیمار دچار سرفه، خلط مزمن و انسداد در راههای هوایی می‌شود که در نهایت کاهش فشار اکسیژن موجود در خون و افزایش دی اکسید کربن را به همراه دارد و در ذات الریه نیز فرد دچار عفونت در کیسه‌های هوایی ‌شده و در صورت عدم رسیدگی بموقع می‌تواند منجر به مرگ بیمار می‌شود.

این متخصص بیماریهای ریوی در خاتمه با تاکید بر این که پدیده ریزگردها در حوزه‌های متعددی از جمله آب، خاک، مواد غذایی، کشاورزی و... سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد، توصیه کرد: در روزهایی که با آلودگی هوا روبرو هستیم از حضور غیرضروری در خیابانها خودداری کنید و در صورت حضور، از ماسک برای جلوگیری از ورود گرد وغبار به درون دهان و ریه‌ها استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha