یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که نوشیدنی های قندی مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. این تحقیق مصرف این نوشیدنی ها را با نشانگرهای غیر طبیعی کلسترول مرتبط می داند، که در طولانی مدت ممکن است برای سلامت قلب مشکل ایجاد کند.

نوشیدنی های قندی خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهند

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که نوشیدنی های قندی مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. این تحقیق مصرف این نوشیدنی ها را با نشانگرهای غیر طبیعی کلسترول مرتبط می داند، که در طولانی مدت ممکن است برای سلامت قلب مشکل ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تحقیقات نشان می دهند افرادی که هر روز نوشیدنی های قندی می نوشند، میزان تری گلیسیرید بالا تری دارند که در نهایت ممکن است خطر بیماری قلبی عروقی آنها را افزایش دهد.

سالانه ۱۷.۹ میلیون نفر به دلیل بیماری های قلبی و عروقی می میرند، از مهمترین عوامل خطرزا برای بیماری های قلبی عروقی رژیم غذایی، فشار خون بالا و همچنین بالا رفتن سطح قند خون و کلسترول است.

سطح غیر طبیعی لیپیدها در خون – دیس لیپیدمی نام دارد. برای همین متخصصان باید عواملی را که ممکن است در ایجاد دیس لیپیدمی نقش داشته باشد نیز شناسایی و درک کنند.

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که افراد مسن در صورت نوشیدن روزانه نوشیدنی های قندی ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به دیس لیپیدمی باشند.

آنها نشان می دهند بزرگسالان مسن که ترجیحاً به نوشیدنی های شیرین علاقه دارند، سطح تری گلیسیریدها را افزایش داده و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) را کاهش داده اند.

به گفته آنها، این حالت بعداً می تواند به دیس لیپیدمی کمک کند که به نوبه خود، ممکن است در طولانی مدت بر سلامت قلب و عروق تأثیر بگذارد.

مدیریت کلسترول خون و تری گلیسیرید خون یک هدف مهم و یک استراتژی امیدوارکننده برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی است.

کلسترول HDL همچنین به عنوان کلسترول “خوب” شناخته می شود زیرا وظیفه اصلی آن حذف لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)  یا کلسترول “بد” از جریان خون قبل از اینکه بتواند شریان ها را مسدود کند، که می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را در فرد افزایش دهد.

در عین حال، سطح بالای تری گلیسیرید نیز یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است.

در کنار هم، افراد دارای تری گلیسیریدهای بالا و کلسترول HDL کم می توانند به دیس لیپیدمی مبتلا باشند که در دراز مدت می تواند باعث آسیب به قلب و سیستم عروقی آنها شود.

یک راهکار رژیم غذایی برای کمک به حفظ کلسترول خون سالم تر و تری گلیسیرید جلوگیری از نوشیدن نوشیدنی های قندی است.

پزشکان توصیه می کنند که که آب آشامیدنی را با سایر نوشیدنی ها جایگزین نکنید چرا که نوشیدنی های شیرین در دراز مدت به سلامتی ضربه می زنند. پس بهتر است در هر حالی برای رفع عطش از آب استفاده شود.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha