سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 290558

یک مطالعه جدید نشان می دهد فقط خواب کافی نیست که بر سلامت فرد تأثیر می گذارد. طبق شواهد اخیر، داشتن الگوی خواب نامنظم هم در بروز مشکلات قلبی عروقی نقش دارد.

خواب نامنظم علت بروز مشکلات قلبی و عروقی

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید نشان می دهد فقط خواب کافی نیست که بر سلامت فرد تأثیر می گذارد. طبق شواهد اخیر، داشتن الگوی خواب نامنظم هم در بروز مشکلات قلبی عروقی نقش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یک مطالعه جدید نشان می دهد که داشتن الگوهای خواب نامنظم ممکن است در سلامت قلب و عروق اختلال ایجاد کند.

دانشمندان از قبل می دانند که خواب برای سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیقات نشان داده است که بدون خواب کافی، تقریباً هر جنبه ای از سلامتی از عملکرد شناختی گرفته تا ایمنی تحت تأثیر قرار می گیرد.

حتی افرادی که هر شب ساعات زیادی را می خوابند ممکن است در صورت نامنظم بودن خواب در معرض خطراتی برای سلامتی خود قرار بگیرند – یعنی اگر ساعاتی که به خواب می روند به طور چشمگیری از شبی به شب دیگر تغییر کند، یا اگر زمان خواب و بیداری آنها تغییر زیادی کند در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند.

طبق یک مطالعه جدید افرادی که دارای الگوهای خواب بسیار نامنظم هستند، بیشتر از افرادی که دارای خواب منظم هستند ، دچار حوادث قلبی و عروقی می شوند.

محققان معتقدند هنگامی که در مورد مداخلات برای جلوگیری از سکته قلبی و سکته مغزی صحبت می شود معمولا بر رژیم غذایی و ورزش تمرکز می شود.

حتی وقتی در مورد خواب صحبت می شود، بیشتر تمایل بر تمرکز بر میزان ساعات خواب فرد است و بر بی نظمی خواب و تأثیر رفتن به رختخواب در زمان های مختلف، یا خوابیدن مقادیر مختلف در شب های مختلف توجهی نمی شود.

خواب سالم فقط به کمیت مربوط نمی شود بلکه مربوط به تغییرپذیری نیز می شود که می تواند تأثیر مهمی بر سلامت قلب داشته باشد.

محققان داده های مربوط به ۱،۹۹۲ شرکت کننده مسن در دهه ۶۰ و ۷۰ را بدون مشکل قلبی و عروقی در شروع مطالعه تجزیه و تحلیل کردند.

با انجام تحقیقات این تیم تحقیقاتی متوجه شدند افرادی که در هر شب ۲ ساعت یا بیشتر اختلاف در طول خواب دارند – بیش از دو برابر در معرض خطر مشکلات قلبی و عروقی قرار دارند، در مقایسه با افراد دارای اختلاف ۱ ساعت یا کمتر. در مدت زمان خواب دارند.

محققان حتی پس از تعدیل سایر عوامل خطرناک برای مشکلات قلبی عروقی، دریافتند که ارتباط بین الگوهای خواب نامنظم و وقایع قلبی عروقی معنی دار باقی مانده است.

محققان در تلاش هستند تا با اصلاح خواب منظم شخص و الگوهای خواب شخص با رفتن به طور منظم به رختخواب به طور مداوم در هر شب، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را در آینده کاهش دهند.

منبع؛www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha