دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 29056
سلامت نیوز : سبزی گشنیز كه به طور معمول و حتی روزانه در آشپزی از آن استفاده می‌كنیم خواص بسیار زیادی دارد و بعنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم شناخته شده است.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشكی و تغذیه در كانادا می‌گویند افزودن یك یا دو قاشق چایخوری آب گشنیز به مخلوط شیر تازه، یك تركیب عالی برای درمان حالت تهوع و اسهال خونی است. گشنیز خشك نیز به درمان اسهال كمك می‌كند.

شبكه خبری تورنیونیوز در مقاله‌ای در این باره آورده است: گشنیز همچنین برای زنان بویژه آنهایی كه در دوره عادت ماهانه دچار خونریزی شدید می‌شوند، مفید است. برای استفاده از این خاصیت درمانی گشنیز می‌توانید شش گرم از دانه آن را در500 میلی گرم آب بجوشانید و پس از افزودن شكر به آن، این مخلوط را به صورت گرم استفاده كنید.

علاوه بر این، گشنیز برای كسانی كه دچار مشكلات آرتریتی (التهاب مفصلی) هستند سودمند است چون این سبزی خواص ضد التهابی بسیاری دارد. برای این منظور نیز كافی است دانه‌های گشنیز خاكی را با آب بجوشانید و این مخلوط را بنوشید.

از سوی دیگر گشنیز بعنوان سبزی كاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این كار را با تحریك ترشح انسولین انجام می‌دهد. این تاثیر به حدی است كه آن را گیاه ضد دیابت نیز می‌نامند. گشنیز در عین حال با پایین آوردن میزان كلسترول بد و افزایش سطح كلسترول خوب در خون به سلامت قلب كمك می‌كند.

بنابراین گزارش، این سبزی برای پوست نیز بسیار مفید است. مخلوط آب گشنیز با پودر زردچوبه به درمان جوش‌های پوستی و جوشهای سرسیاه كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha