وزیر بهداشت گفت: مسئولان مرتبط در وزارت بهداشت مشغول بررسی اجرایی كردن پیشنهاد معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر فارسی نویسی جواب آزمایش‌های تشخیص طبی هستند و به زودی این كار انجام می‌شود.

 سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: مسئولان مرتبط در وزارت بهداشت مشغول بررسی اجرایی كردن پیشنهاد معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر فارسی نویسی جواب آزمایش‌های تشخیص طبی هستند و به زودی این كار انجام می‌شود.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در وزارت بهداشت بررسی برای اجرای پیشنهاد معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر فارسی نویسی نتیجه آزمایش‌های تشخیص طبی چند روز پس از اعلام این پیشنهاد دو بخش آمار و فناوری اطلاعات و آزمایشگاه‌ مرجع سلامت این كار را آغاز كردند.

وی افزود: این كار (فارسی نویسی نتیحه آزمایش‌های پزشكی) بسیار خوب است و ان‌شاءالله كه تكمیل شد اعلام می‌كنیم.

وحید دستجردی در پاسخ به این پرسش كه روند فارسی نویسی نتیحه آزمایش‌ها به چه صورت و چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: الان چیزی كه در حال انجام است معادل سازی فارسی در مواردی كه قابل فارسی كردن است صورت می‌پذیرد و در این راستا بعضی از حروف كه مخفف هستند معادل سازی فارسی برای آنها قابل اجرا نیست بنابراین آن مواردی كه قابل فارسی سازی است را در حال انجام هستیم.

وزیر بهداشت تصریح كرد: برای معادل سازی فارسی نویسی نتیحه آزمایش‌های تشخیص طبی در حال حاضر سایتی نیز طراحی كرد‌ه‌اند و ان‌شاءالله به زودی نتایج آن را اعلام می‌كنیم.

به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت چندی قبل در حاشیه مراسم روز جهانی بهداشت در تاریخ 23 فروردین با اشاره به پیشنهاد محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر طرح فارسی كردن برگه‌های نتایج آزمایش‌های تشخیص طبی اعلام كرده بود كه طرح فارسی كردن برگه‌های جواب آزمایشگاه‌های پزشكی را برای سهولت خواندن آزمایش توسط بیماران و مردم اجرا می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha