معاون بنیاد مستضعفان از دستور فتاح برای حمایت از گروه‌های مردمی و جهادی برای مقابله با شیوع كرونا در شهرهای درگیر كرونا و مناطق روستایی با اولویت مناطق محروم كشور خبر داد.

حمایت از گروه‌های جهادی مقابله با ویروس كرونا

سلامت نیوز:معاون بنیاد مستضعفان از دستور فتاح برای حمایت از گروه‌های مردمی و جهادی برای مقابله با شیوع كرونا در شهرهای درگیر كرونا و مناطق روستایی با اولویت مناطق محروم كشور خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ،محسن منصوری با اشاره به برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان برای كمك به مبارزه با شیوع كرونا در شهرهای درگیر كرونا، مناطق روستایی و به خصوص مناطق محروم و دورافتاده كشور اظهار كرد: همزمان با شیوع كرونا در كشور و به منظور حمایت از اقشار مختلف به خصوص اقشار آسیب‌پذیر، بنیاد مستضعفان برنامه‌ای برای استفاده از پتانسیل گروه‌های جهادی و مردمی فعال در مناطق مختلف كشور تدوین كرده است.

معاون بنیاد مستضعفان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد، بنیاد مستضعفان از طریق بازوی محرومیت‌زدایی خود و با حمایت از گروه‌های جهادی و مردمی، نسبت به مبارزه با شیوع ویروس كرونا وارد عمل شود. او با اشاره به حمایت بنیاد مستضعفان از 200 گروه مردمی و جهادی برای كمك به مقابله با شیوع كرونا گفت:حمایت بنیاد مستضعفان از گروه‌های مردمی در قالب 4 محور «برپایی ایستگاه‌های سلامت و توزیع بسته‌های بهداشتی»، «راه‌اندازی كاروان‌های ضدعفونی اماكن و معابر عمومی»، «حمایت از كارگاه‌های مجاز مردمی و جهادی تولید ماسك و تجهیزات بهداشتی» و «ارایه آموزش‌های بهداشت فردی و محیط» خواهد بود. منصوری افزود: در ۱۴ منطقه مانه و سملقان، مراوه تپه، درمیان، زهك، قصرقند، بخش احمدی در حاجی‌آباد، جزیره لارك، لنده، قلعه گنج، سروآباد، سرپل ذهاب، ملكشاهی، چالدوران و گرمی، طرح پیشرفت و آبادانی در حال اجراست و با دستور رییس بنیاد مستضعفان، كلیه هزینه‌های مبارزه با كرونا در مناطق هدف طرح پیشرفت و آبادانی توسط بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.
 
كودكان زباله‌گرد در معرض خطرند
انجمن حمایت از حقوق كودكان در نامه‌ای به سعید نمكی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد كه شیوع ویروس كرونا زندگی كودكان زباله‌گرد را به خطر انداخته و باید شرایط مناسبی برای این كودكان در شرایط كنونی با عنوان «اردوی سلامتی» فراهم كرد.


در نامه انجمن حمایت از حقوق كودكان كه روز سه‌شنبه انتشار یافته، آمده است: همان‌گونه كه مستحضرید شیوع سریع كرونا سلامت افراد جامعه را با خطر جدی مواجه كرده است. كودكان زباله‌گرد، با توجه به شرایط زیستی و بهداشتی كه در ادامه می‌آید از جمله افرادی هستند كه به‌شدت در معرض ابتلا به این بیماری‌اند یا می‌توانند به عنوان ناقل شناخته شوند. این كودكان كه عمدتا دور از خانواده و بدون سرپرست هستند و در همان مراكز بازیافت و تفكیك زباله میان حجم انبوهی از زباله‌های آلوده زندگی می‌كنند، حداقل دسترسی به مواد بهداشتی را نیز ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha