رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: مصرف بیش از حد مکمل ها باعث عارضه اشباع بیش از حد ویتامین ها می شود و کبد چرب به همراه سردرد و تهوع را به دنبال دارد.

مصرف بیش از حد مکمل ها به کبد آسیب می‌زند

سلامت نیوز:رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: مصرف بیش از حد مکمل ها باعث عارضه اشباع بیش از حد ویتامین ها می شود و کبد چرب به همراه سردرد و تهوع را به دنبال دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، جلال الدین میرزای رزاز افزود: ویتامین ها و مکمل ها در طبقه بندی داروهای بدون نسخه قرار می گیرند و بدون نسخه در همه جا دنیا در تمام داروخانه ها به راحتی در اختیار مردم می گیرند.


 وی گفت: سالمندان و زنان باردار از جمله گروه هایی هستند که بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند و لازم است اصول تغذیه ای خاص خود را رعایت کنند و مشورت با متخصص تغذیه را برای استفاده از یک رژیم درمانی مناسب برای این افراد توصیه می کنیم.


وی درباره شایعه درمان بیماری کووید ۱۹ با مصرف لیموشیرین یا زنجبیل گفت: هیچ منبع و ماخذ علمی که نشان دهد لیموترش و زنجبیل راهکار درمان ویروس کرونا است نداریم، مصرف این مواد می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد اما به این  معنی نیست که زنجبیل بخوریم و نکات بهداشتی را رعایت نکنیم.


میرزای رزاز در خصوص فعالیت های علمی انستیتو درخصوص بیماری کرونا گفت: سه کارگروه برای مقابله با ویروس کرونا در انستیتو تعذیه تشکیل شده که شامل: کارگروه پیشگیری از ویروس کرونا، کارگروه تهیه بسته های حمایتی تغذیه ای راهنمای جامع حمایتی تغذیه ای در بیماران بستری از جمله در بیماران بستری در تخت های ویژه ICU و کارگروه تدوین دستورالعمل شرایطی که بیمار بعد از کرونا دوران بازتوانی خود را طی می کند، است.


وی تصریح کرد: این سه کارگروه با بهره گیری از دانش هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تهیه شد و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور پایگاه همکار سازمانی جهانی بهداشت در منطقه emro است.


میرزای رزار افزود: این دستورالعمل ها به زبان انگلیسی ترجمه شده است و آن را به نماینده WHO در ایران داده ایم و به مصر (مرکز منطقه ای سازمان بهداشت جهانی) فرستادیم و بعد به ژنو (مقر سازمان رفت.


وی گفت: با توجه به نیاز روزافزون مردم به تکمیل اطلاعات غذایی و نیز استفاده از مکمل ها، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در حال حاضر در تکاپوی راه اندازی یک اپلیکیشن برای ارتباط سیستم، مردم با مشاوران و متخصصین تغذیه در سطح کشور است که اخبار تکمیلی آن طی روزهای آینده اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha