شانه ساز گفت: هر گونه توصیه‌ای در جهت استفاده از متانول معتبر نیست و اگر فردی قصد دارد از مواد ضد عفونی کننده با پایه الکل استفاده کند، تنها از محلول‌های آبی با عنوان اتانول و با غلظت مناسب 62 تا 70 درصد استفاده شود.

غرغره کردن الکل تاثیری در پیشگیری ویروس کرونا ندارد

سلامت نیوز:شانه ساز گفت: هر گونه توصیه‌ای در جهت استفاده از متانول معتبر نیست و اگر فردی قصد دارد از مواد ضد عفونی کننده با پایه الکل استفاده کند، تنها از محلول‌های آبی با عنوان اتانول و با غلظت مناسب 62 تا 70 درصد استفاده شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ دکتر محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، در خصوص مرگ و مسمویت تعدادی از افراد در جنوب کشور در پی مصرف الکل گفت: پس از شیوع ویروس جدید و اهمیت استفاده از اقلام ضدعفونی کننده که برخی از آن‌ها بر پایه الکل ساخته می‌شوند، متاسفانه باخبر شدیم در مواردی این مواد موجب مسمومیت و حتی فوت برخی از شهروندان در جنوب کشور شده است.


او ادامه داد: بر اساس مشاهدات و اطلاعات بدست آمده از برخی بیمارستان‌های کشور، این افراد در اثر مصرف خوراکی الکل و یا غرغره کردن اتانول و حتی در مواردی مصرف خوراکی متانول که با هدف  پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس بوده است، مسموم یا فوت شده‌اند. 


رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر این موضوع که مصرف خوراکی الکل و یا غرغره کردن اتانول در محوطه دهانی هیچ‌گونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید ندارد، بیان کرد: این رفتارها تنها موجب مسمومیت که کوری از عوارض حداقلی آن و در مواردی که میزان مصرف بالا باشد به مرگ فرد می‌انجامد.


شانه‌ساز به شست و شوی دست‌ها با متانول اشاره کرد و توضیح داد: توجه داشته باشید این ماده به راحتی جذب پوست شده و می‌تواند سبب بروز مسمومیت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha