جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 290685

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام وضع آب‌وهوایی کشور طی پنج روز آینده، از ورود یک سامانه بارشی به کشور از ظهر امروز(۲۳ اسفندماه) خبر داد.

آغاز بارش‌ها در کشور از امروز

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام وضع آب‌وهوایی کشور طی پنج روز آینده، از ورود یک سامانه بارشی به کشور از ظهر امروز(۲۳ اسفندماه) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، صادق ضیائیان درباره وضع هوای کشور به پانا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۲۳ اسفندماه) سامانه بارشی وارد کشور شده است و از اواخر این روز و روز شنبه (۲۴ اسفندماه) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال خلیج فارس، دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز شنبه (۲۴ اسفندماه) در برخی نقاط استان‌های خوزستان و ایلام پدیده خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست همچنین در روز یکشنبه (۲۵ اسفندماه) در غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکز و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۶ و ۲۷ اسفندماه) در نوار شمالی کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه در روز دوشنبه در نواحی مرکزی و شرقی کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد. در عین حال شمال خلیج فارس نیز در روز شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضع جوی پایتخت در دو روز آینده گفت: در روز شنبه (۲۴ اسفندماه) آسمان تهران نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۰ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه (۲۵ اسفند ماه) آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌ پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۷ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha