جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 290688

بانک‌ها یکی از محل‌هایی هستند که در روزهای کرونایی نه تنها تعطیل نیستند، بلکه با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم، شاید حجم کارشان هم بیشتر شده است. بنابراین هم بانکداران و هم مشتریان این مراکز، افراد در معرض خطر در برابر کرونا محسوب می‌شوند.

چند توصیه ضدکرونایی در بانک‌ها

سلامت نیوز:  بانک‌ها یکی از محل‌هایی هستند که در روزهای کرونایی نه تنها تعطیل نیستند، بلکه با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم، شاید حجم کارشان هم بیشتر شده است. بنابراین هم بانکداران و هم مشتریان این مراکز، افراد در معرض خطر در برابر کرونا محسوب می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز، بنابر اعلام انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران، برای پیشگیری از انتقال کرونا در این مراکز باید برخی نکات بهداشتی را مدنظر قرار داد:

-‌  ابتدا سعی کنید تا حد امکان به بانک‌ها مراجعه نکنید و کارهای بانکی  را تا حد امکان با اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی خودتان انجام دهید تا نیاز به مراجعه حضوری به بانک را به حداقل برسانید.

-‌ در صورت نیاز، اگر با قصد مراجعه به بانک از منزل خارج شدید حتما با خودتان حداقل یک جفت دستکش یکبار مصرف داشته باشید.

-‌ قبل از ورود به بانک کاملا هوشیار باشید و به هیچ چیز دست نزنید. ابتدا دستکش یکبار مصرف را بپوشید و سپس با دست دستکش‌دار دستگیره درب وروی را برای ورود لمس کنید تا وارد بانک شوید.

-‌ با دست دستکش‌دار اقدام به استفاده از پانل دکمه‌های دستگاه دریافت نوبت کرده و نوبت خود را دریافت کنید.

-  در صورت نیاز به در نوبت ایستادن، حتما فاصله حداقل یک و نیم متری را از دیگران رعایت کنید. اگر سالن انتظار خیلی شلوغ نیست بر روی صندلیی بنشینید که دورترین فاصله را از دیگر افراد حاضر در بانک داشته باشد.

-‌اگر خیلی شلوغ است سعی کنید به صورت ایستاده در جایی که دورترین فاصله را از دیگران دارید، بایستید.

-‌ تا حدامکان سعی کنید به اشیا داخل بانک مانند میز و صندلی، پیشخوان، خودکار، استامپ و ... دست نزنید، مگر در موارد اضطراری مانند موارد زیر:

اولا، اگر ناچار شدید از خودکار استفاده کنید حتما با دست دستکش‌دار خودکار را بردارید و استفاده کنید. اگر دستکش نداشتید با یک دستمال کاغذی خودکار را بردارید و استفاده کنید.

دوما،اگر ناچار شدید از استامپ استفاده کنید، حتما بلافاصله اگر محلول ضدعفونی در اطرافتان بود انگشتان‌تان را ضدعفونی کنید. در غیر این صورت با دستمال کاغذی کامل انگشت خود را پاک کنید و بعد در اولین فرصت و نزدیک‌ترین مکان اقدام به شست‌وشوی دست خود با آب و صابون کنید.

سوما، اگر پول نقد دریافت کردید به هیچ وجه آن را مستقیم لمس نکنید. از تحویل‌دار بانک بخواهید پول را با دستگاه برای شما شمارش کند و سپس با دست دستکش‌دار پول را در کیف و یا کیسه همراه‌تان بگذارید. اگر دستکش همراه‌تان نبود از دستمال کاغذی برای برداشتن اسکناس‌ها استفاده کنید.

-‌ در نهایت پس از اتمام کار بانکی و خروج از بانک، دستکش را طوری از دست‌تان خارج کنید که هیچ جای بدن‌تان با قسمت رویی دستکش که در تماس با دستگاه قرار گرفته است، تماس پیدا نکند.

-‌ بلافاصله دستکش را در اولین سطل زباله نزدیک خودتان ترجیحا سطل زباله سربسته بیندازید.

-‌ از هر دستکش یکبار مصرف فقط یکبار استفاده کنید.

-‌ در طول حضور در بانک و بعد از آن به هیچ وجه صورت خودتان را لمس نکنید.

-  بعد از خروج از بانک در اولین فرصت و نزدیک‌ترین مکان اقدام به شست‌وشوی دست خود با آب و صابون به مدت 40 ثانیه کنید.

-‌ از دست زدن به قسمت داخلی دستمال کاغذی که در آن عطسه یا سرفه کرده‌اید، خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha