دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 29069

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله(عج) گفت: مرطوب بودن پوست بدن به مدت طولانی یكی از عوامل اصلی بروز عفونت قارچی است.

سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله(عج) گفت: مرطوب بودن پوست بدن به مدت طولانی یكی از عوامل اصلی بروز عفونت قارچی است.
 
مسعود داوودی در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از قارچ ها در محیط های مرطوب به ویژه در رختكن های حمام و یا استخر رشد كرده و مشاهده می شود.
وی با بیان اینكه مرطوب بودن بدن نیز زمینه را برای عفونت قارچی فراهم می كند، گفت: به افرادی كه به استخر می روند، توصیه می شود هنگام شنا از وسایل شخصی استفاده كرده و حتما بدن خود را پس از شنا در استخر و یا استحمام، خشك كنند.
داوودی با تاكید بر اینكه بدن نباید در مدت طولانی مرطوب بماند، گفت: باید لباس های مرطوب و خیس نیز به سرعت تعویض شود.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله(عج) اضافه كرد: برخی از افراد پس از شنا، لباس های خیس خود را تا مدت ها در ساك ورزشی می گذارند و آن را تمیز و خشك نمی كنند كه این مساله زمینه رشد قارچ را فراهم می كند.
داوودی به فرارسیدن فصل تابستان و استفاده شهروندان از استخرهای روباز اشاره كرد و گفت: بروز آفتاب سوختگی هنگام شنا در استخرهای روباز و دریا یكی از بیماری های شایع در فصل تابستان است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج) اضافه كرد: افرادی كه عادت دارند، وسط روز در استخرهای روباز شنا كنند و همچنین افرادی كه پوست های سفیدتری دارند، بیشتر مستعد آفتاب سوختگی هستند.
داوودی گفت: به این افراد توصیه می شود، ساعات ابتدای روز را برای شنا انتخاب كنند و پس از پایان شنا، هر چه سریع تر پوست خود را خشك كرده و در سایه قرار گیرند.
وی با بیان اینكه آفتاب سوختگی شانس سرطان پوست را در افراد افزایش می دهد، گفت: همچنین به شهروندان توصیه می شود از برنزه كردن پوست خود از طریق نشستن در زیر آقتاب پرهیز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha