سلامت نیوز : دكتر قاسمی،رئیس سیزدهمین كنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: تنگی رگ های قلب از جمله مواردی است كه فرد بی اطلاع به آن دچار می شود و این تنگی ها بدون علامت و هشدار مشخص تشدید می شوند.

دكتر قاسمی،رئیس سیزدهمین كنگره سراسری تازه های قلب و عروق درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:سیزدهمین كنگره سراسری تازه های قلب و عروق 24 تا 27 خردادماه امسال با حضور بیش از 90 درصد متخصصان داخلی و نیز پزشكانی صاحب نام از كشورهای همسایه،اروپا و آمریكای شمالی در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

وی گفت:این كنگره شامل سخنرانی های ویژه،كارگاه های آموزشی،میزگرد و برنامه پخش زنده درمان بیماران است و تازه ترین درمان های قلب و عروق و نتایج ناشی از این اقدامات مرور خواهد شد.
این متخصص تصریح كرد:تعویض دریچه آئورت از طریق غیرجراحی ،روشی جدید در ایران است كه درچند ماه اخیر انجام شده و ما قصد داریم مدل تازه تر این تكنولوژی كه تعویض دریچه قلب از طریق شریان های پا و با استفاده از استنت های باز شونده است را در این كنگره مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود:تعویض و ترمیم شریان های آئورت بدون نیاز به جراحی،از دیگر موارد مهمی است كه به صورت زنده توسط متخصصان داخلی و خارجی در كنگره اجرا خواهد شد.

*استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی

قاسمی ادامه داد:استفاده از سلول های بنیادی از مغز و استخوان و نیز چربی های شكم كه تكنیك سانتریفوژ نامیده می شود؛از مباحث اصلی كنگره سراسری تازه های قلب و عروق است كه نتایج حاصل از آن در ایران و دنیا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیس كنگره تازه های قلب و عروق افزود:كار بر روی سلول های بنیادی در زمینه قلب حدود 2سال است كه با همكاری موسسه رویان در یكی از بیمارستان های تهران درحال انجام است و 15 بیمار از این طریق درمان شده و در دوره كنترل هستند.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان كرد:ایران از معدود كشورهای منطقه است كه دارای تكنولوژی اتاق هایبرید (اتاق توام) می باشد كه این فناوری یك اتاق آنژیوگرافی مجهز شده به تمامی امكانات جراحی قلب و عروق است و كارهای پیشرفته در زمینه قلب در آن قابل انجام است.
وی گفت:دو بیمارستان در تهران دارای مجموعه اتاق هایبرید هستند و قرار است به زودی مراكز بیشتری به این تكنولوژی مجهز شوند.

قاسمی تصریح كرد:مسئله پیشگیری،از محورهای مهم سیزدهمین كنگره سراسری تازه های قلب و عروق است كه همچنان نیاز به بحث دارد و پزشكان داخلی و خارجی كه عمدتا تعیین كننده برنامه های پیشگیری در دنیا هستند؛آخرین دستاوردهای مربوط به نحوه زندگی،كنترل چربی خون،فشار خون و سیگار را در قالب پیشگیری اولیه و ثانویه مورد گفتگو قرار خواهند داد.

*بیماری های قلب و عروق عامل اصلی مرگ و میر در دنیا هستند

رئیس كنگره تازه های قلب و عروق اظهار داشت:عامل اصلی مرگ و میر در دنیا و ایران بیماری های قلبی و عروقی است كه البته افزایش این آمار به علت مجهز بودن كشور به امكانات تشخیصی و پزشكی دقیق است كه بیماری هایی كه در گذشته قابل شناسایی نبودند را مشخص می كنند.

این متخصص ادامه داد:رشد جمعیت،تغییر شیوه زندگی و عدم تحرك و تغذیه نامناسب از دیگر علل بالابودن بیماری های قلبی-عروقی در جامعه است كه البته در بیشتر موارد به صورت اولیه و زودرس تشخیص داده می شود.

قاسمی با بیان اینكه،یك سوم حوادث قلبی -عروقی بدون علامت واضح قبلی اتفاق می افتد گفت:بیماری خاموش به مشكلات قلبی مانند تنگی رگ های قلب كه بدون علامت یا هشدار مشخص برای بیمار هستند،گفته می شود و بیماری بدون اطلاع فرد تشدید می شود.بنابراین توصیه می شود كه افرادی كه دارای سن و شرایط مساعد بیماری قلبی مانند سابقه خانوادگی،فشار و چربی خون بالا و دیابت هستند؛ضمن تلاش برای كنترل این بیماری ها، مراقبت های لازم را جهت پیشگیری از بیماری های قلبی -عروقی انجام دهند./ز

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha