شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 290715

ترومبوز یا لخته خون یک پاسخ طبیعی به زخم برای جلوگیری از خون ریزی است، اما می‌تواند منجر به ترومبوزیس شود که خطرناک است و زمانی اتفاق می افتد که لخته‌ها در یک رگ خونی سالم جریان خون را مسدود کنند.شما می توانید از هفت نشانه احتمالی لخته خون آگاه باشید.

نشانه وجود لخته خون

سلامت نیوز:ترومبوز یا لخته خون یک پاسخ طبیعی به زخم برای جلوگیری از خون ریزی است، اما می‌تواند منجر به ترومبوزیس شود که خطرناک است و زمانی اتفاق می افتد که لخته‌ها در یک رگ خونی سالم جریان خون را مسدود کنند.شما می توانید از هفت نشانه احتمالی لخته خون آگاه باشید.

 درد غیر قابل توضیح

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، درد ممکن است در بسیاری از قسمت های مختلف بدن ایجاد شود ، اما بیشتر در سینه ، بازوها و پاها دیده می شود. ممکن است احساس درد شدید باشد یا ممکن است احساس شود که در یک یا بیشتر قسمت های بدن فشار یا درد وجود دارد. 

تغییر رنگ در بازو یا پا 

لخته در بدن اغلب میزان خون موجود در نواحی مختلف را کاهش می دهد و این باعث می شود پوست کم رنگ یا حتی به رنگ آبی مایل به خاکستری شود. با این حال ، ترومبوز ورید عمقی می تواند به عنوان گرمی و قرمزی در بازو یا پا ایجاد شود.

 ورم 

اگر متوجه تورم در بازوها و پاها شدید ، این نیز می تواند نشانه ای از لخته شدن خون باشد.

 از دست دادن احساس 

اگر در پاها یا بازوها احساس  بی حسی کنید ، می تواند نشانه لخته خون باشد زیرا گردش خون به خطر می افتد. 

تنگی نفس همراه با درد 

وقتی لخته ای در ریه ها ایجاد می شود، به آن آمبولی ریوی گفته می شود و ممکن است باعث تنگی نفس همراه با درد شود.این علایم در صورت وجود لخته در قلب نیز ممکن است، رخ دهد.

  دردهای شدید شکمی

اگر لخته خون در رگ ها ایجاد شود که خون را از روده خارج می کند ، می تواند در نتیجه باعث انسداد و تورم شود. 

مشکلات بینایی

بسیاری نمی دانند که این می تواند نشانه ای از لخته خون باشد. با این حال ، بینایی به جریان خون و اکسیژن بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha